کد خبر : 87689
تاریخ : 1403/7/29
گروه خبری : جامعه

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان هم‌زمان با آغاز هفته بیمه سلامت خبر داد:

زیر پوشش بیمه سلامت بودن بیش از یک میلیون نفر در استان همدان


فریبرز نیاستی هم‌زمان با آغاز هفته بیمه سلامت گفت: بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
نیاستی افزود: هم‌اکنون حدود 60 درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت استان همدان هستند. این جمعیت در چهار صندوق بیمه‌ای خلاصه می‌شوند؛ صندوق روستاییان با 627 هزار و 920 نفر، صندوق کارکنان دولت با 117 هزار و 23 نفر، صندوق سایر اقشار با 64 هزار و 547 نفر و صندوق ایرانیان با 200 هزار و 355 نفر.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار کرد: در مردادماه سال 1402 به‌منظور گسترش پوشش بیمه سلامت همگانی با تصویب دولت محترم پنج دهک نخست درآمدی از پرداخت حق بیمه معاف شدند و به‌صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
نیاستی گفت: با احتساب جمعیت بیمه‌شدگان روستایی استان و پنج دهک نخست درآمدی در صندوق ایرانیان (174 هزار و 403 نفر) هم‌اکنون جمعیتی بیش از 800 هزار نفر (حدود 80 درصد جمعیت بیمه‌شدگان استان) به‌صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند؛ مشمولین دهک‌های 6 تا 9 نیز از 80 تا 50 درصد تخفیف در پرداخت حق بیمه بهره‌مند شده‌اند.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار کرد: با اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در استان همدان، هم‌اکنون 171 هزار نفر از بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی (ایرانیان) به 121 پزشک خانواده منتسب شده‌اند که تمام جمعیت مذکور از خدمات و مزایای بیمه سلامت بهره‌مند هستند و خدماتی که در این صندوق به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود، ازنظر نوع خدمت و تعرفه، هیچ تفاوتی با سایر صندوق‌ها ندارد.
نیاستی با اشاره به نقش بی‌بدیل پزشک خانواده در سلامت فرد، خانواده و جامعه، گفت: خدماتی که پزشک خانواده به جمعیت زیر پوشش خود می‌دهد، خدماتی با کیفیت، مطمئن، ارزان و سهل الوصول هستند.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87689