کد خبر : 87730
تاریخ : 1403/7/30
گروه خبری : کاردانش

دستاوردهای سفر هیئت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری به کرمانشاه


سیامک آزادی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اظهار کرد: 23 مهرماه میزبان معاونان و مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری باهدف تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم که خوشبختانه این سفر دستاوردهای خوبی را برای استان و برای دانش‌بنیان‌های استان به همراه داشته است.
وی با اشاره به دیدار معاونان و مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با مسئولان استانی از جمله معاون امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و رئیس دانشگاه رازی، خاطرنشان کرد: همچنین از شرکت‌های دانش‌بنیان بازدیدی صورت گرفت که در محل و فضای شرکت مسائل و مشکلات شرکت‌ها بررسی و تمهیداتی برای رفع آن‌ها اندیشیده شد و گشایش‌هایی صورت گرفت.
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این سفر در پی دیدارهای مسئولان استانی مقرر شد اعتبار خوبی بتوانیم در قالب کمک‌های فنی اعتباری به صندوق پژوهش و فناورزی زاگرس برای تأمین سرمایه موردنیاز و افزایش سرمایه اختصاص دهی تا شرکت‌هایی که تاکنون از خدمات صندوق استفاده نکرده بتوانند تسهیلاتی را از صندوق دریافت و تأمین مالی موردنیاز صورت گیرد.
وی اضافه کرد: 26 شرکت دانش‌بنیان در قالب این سفر موفق شدند بر اساس طرح‌های که ارائه داده بودند تسهیلات را از صندوق دریافت کنند.
آزادی مبلغ تسهیلات مصوب شده را بیش از 50 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: فرایند معمول یک الی 2ماهه در راستای اعطای تسهیلات در قالب این سفر در 45 دقیقه انجام شد که طی دو هفته آینده مبالغ مصوب شده به شرکت‌ها پرداخت می‌شود.
وی در پایان، یادآور شد: این سفر بعد از افزایش سقف اعتبارات صندوق و افزایش اختیاراتی که به استان‌ها برای ارائه تسهیلات تا سقف 8 میلیارد تومان بوده، انجام شد که بعدازاین افزایش، کرمانشاه به عنوان اولین استان میزبان هیئت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری بود.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87730