کد خبر : 87778
تاریخ : 1403/8/1
گروه خبری : اقتصادی

استاندار:

مستندسازی بافت‌های فرسوده کردستان موجب بهبود کیفیت زندگی ساکنان این مناطق می‌شود


آرش زره‌تن لهونی، روز گذشته در دیدار با حسن بابایی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، بر اهمیت گسترش خدمات ثبتی و تسهیل دسترسی شهروندان به این خدمات تأکید کرد.
وی، با اشاره به نیاز شهرستان سروآباد به خدمات ثبتی، از رئیس سازمان ثبت خواست تا با تخصیص اعتبار لازم، نمایندگی ثبتی در این شهرستان افتتاح شود.
استاندار کردستان بیان کرد: این اقدام می‌تواند به افزایش رفاه حال شهروندان و تسهیل در امور ثبتی کمک شایانی کند.
زره‌تن‌لهونی همچنین بر ضرورت مستندسازی بافت‌های فرسوده شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: مستندسازی این مناطق نه‌تنها به حفظ هویت فرهنگی و تاریخی استان کمک می‌کند، بلکه در راستای بهبود کیفیت زندگی ساکنان نیز مؤثر است.
رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور نیز بر مستندسازی مناطق حاشیه‌ای و اراضی قولنامه‌ای کردستان تأکید کرد و گفت: با توجه‌ به اجرایی‌شدن «قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» سازمان ثبت‌ اسناد همانند گذشته در تثبیت مالکیت و صدور اسناد بافت شهری، روستایی و اراضی کشاورزی اهتمام ویژه‌ای دارد.
در این نشست، معاونان و مدیران کل سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور نیز حضور داشتند و بر اهمیت همکاری بین دستگاهی برای تحقق اهداف مشترک تأکید کردند.
استاندار کردستان در پایان این دیدار از آمادگی کامل استانداری برای همکاری با سازمان ثبت در راستای تحقق این اهداف خبر داد.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87778