کد خبر : 87791
تاریخ : 1403/8/1
گروه خبری : اقتصادی

آغاز پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان همدان


مجید کزازی روز سه‌شنبه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات کم‌بهره به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان با اعتبار 500 میلیارد ریال آغاز شده است، ابراز کرد: این تسهیلات به 300 شرکت دانش‌بنیان و فناور و به هر نفر یک میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: میزان تسهیلات پرداخت‌شده به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان همدان در سال گذشته بالغ‌بر 300 میلیارد ریال بود.
رئیس پارک علم و فناوری همدان با یادآوری اینکه 40 درصد طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به تولید انبوه می‌رسد، بیشترین طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را در زمینه‌های برق و الکترونیک، آبیاری در کشاورزی، گیاهان دارویی و معدن عنوان کرد.
کزازی تعداد شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری همدان را 439 شرکت خواند و گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در پارک علم و فناوری استان همدان را 23 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان تعداد کارمندان شرکت‌های فناور در همدان را سه هزار و 230 نفر معرفی کرد و یادآور شد: پارک علم و فناوری همدان دارای 10 مرکز رشد در شهرستان‌های مختلف و بخش‌های تخصصی است.
کزازی خاطرنشان کرد: زمینه فعالیت واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، مکانیک و طراحی صنعتی، مهندسی پزشکی و سلامت، کشاورزی، برق، الکترونیک و مخابرات انرژی، شیمی، مواد نانو، عمران و معماری و صنایع دستی است.
وی اظهار کرد: خدمات ارائه‌شده به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در زمینه‌های مدیریت فناوری، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، مشاوره، اعلام پروژه‌ها و نیازهای صنایع و سازمان‌ها و پیگیری برای عقد قرارداد، اتاق سرمایه و برگزاری تورهای فناوری و صنعتی است.
رئیس پارک علم و فناوری همدان درباره اتاق سرمایه نیز گفت: واحدها و مؤسسات فناور مستقر در پارک‌ها در راستای رشد سریع، پایدار و افزایش دانش مدیریتی و بازار، به مشارکت با سرمایه‌گذارانی با دانش مکمل و منابع مالی نیاز خواهند داشت که در این راستا واحد بازاریابی پارک بستر آشنایی و مذاکره شرکت‌های مستقر در پارک با سرمایه‌گذاران را فراهم کرده است.
طرح ایجاد و راه‌اندازی پارک علم و فناوری همدان در اواخر سال 1382 همسو با سیاست‌های کلان نظامِ مقدس جمهوری اسلامی ایران و استان، در کارگروه پژوهش و فناوری استان مطرح و مطالعات و تهیه طرح توجیهی جهت راه‌اندازی پارک از سال 1383 آغاز شد.
سرانجام پس از طی مراحل لازم، پارک علم و فناوری استان همدان در راستای ایفای نقش ارزنده خود در رشد و توسعه فناوری‌های پیشرفته، در نیمه دوم اسفندماه 1387 با کسب موافقت اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای سیاست‌های دولت، با حمایت و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همکاری استانداری همدان، تأسیس شد و فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87791