کد خبر : 87796
تاریخ : 1403/8/1
گروه خبری : جامعه

ارسال بیش از 5000 واحد خون مازاد به خارج از استان همدان


افشین محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 27 هزار و 326 واحد خون در استان اهدا شده است، اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته است‌.
وی با اشاره به اینکه پنج هزار و 913 واحد خون مازاد بر نیاز استان را به تهران، بندرعباس و زاهدان ارسال کردیم، تصریح کرد: در زمینه تأمین خون مورد نیاز بیماران استان هیچ‌گونه کمبودی در هیچ‌یک از گروه‌های خونی وجود ندارد.
مدیرکل انتقال خون استان همدان به اجرای روش آفرزیس در همدان اشاره کرد و گفت: به کمک این روش می‌توانیم اجزای مورد نیاز خون را جداسازی کرده و مابقی آن را به بدن اهداکننده برگردانیم.
محمدی افزود: از ابتدای سال تاکنون 546 واحد پلاکت را از طریق روش آفرزیس برای بیماران نیازمند تهیه کردیم‌؛ در روش آفرزیس اهداکنندگان می‌توانند تعداد دفعات بیشتری اهدای خون داشته باشند.
وی با بیان اینکه به‌طور طبیعی در ایام بارندگی و روزهای سرد سال که رفت‌وآمد مشکل است آمار مراجعه برای اهدای خون کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در این شرایط برای اینکه با کمبود مواجه نشویم، اهداکنندگان مستمر را فراخوان می‌کنیم.
مدیرکل انتقال خون استان همدان با تأکید بر اینکه 50 درصد اهداکنندگان ما مستمر هستند، عنوان کرد: با کمک این افراد خوشبختانه دچار کمبود نمی‌شویم.
محمدی از فعالیت تیم‌های سیار خون‌گیری در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این تیم‌ها در روزهای مشخصی به شهرستان‌های نهاوند، اسدآباد و رزن اعزام می‌شوند و عملیات خون‌گیری را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه به‌طور میانگین روزانه 150 نفر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: پس از انجام معاینات درصورتی که شرایط اهدا را داشته باشند، خون‌گیری انجام می‌شود.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87796