کد خبر : 87880
تاریخ : 1403/8/3
گروه خبری : جامعه

تشکیل هیئت صلح و سازش در پتروشیمی ایلام


عابدین کوهی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برای راه‌اندازی هیئت صلح ستاد صبر در شرکت پتروشیمی گفت: با توجه به موارد اختلافی که ممکن است بین کارگران و کارفرما در بخش‌های مختلف شرکت پتروشیمی استان وجود داشته باشد، بدون شک برای حل و فصل این اختلافات، وجود هیئت صلح و سازش ضروری به‌نظر می‌رسد.
وی تشکیل هیئت صلح در پتروشیمی ایلام را ضروری دانست و افزود: استقبال و پذیرش تشکیل هیات صلح در پتروشیمی توسط مسئولان این شرکت ارزشمند و نشان‌دهنده نگاه آن‌ها به موضوع صلح و سازش بین کارگر و کارفرما است.
این مسئول ادامه داد: شاکیان از پتروشیمی قبل از مراجعه به مراجع قضائی جهت طرح دعوی، برای اخذ نتیجه سریع و راحت تر پرونده خود با مراجعه مستقیم به هیئت صلح و سازش مستقر در شرکت پتروشیمی استان پیگیر شکایات و مطالباتشان از شرکت باشند.
کوهی در خصوص شیوه رسیدگی به شکایات و طرح اختلافات در این هیئت نیز اظهار کرد: شکایاتی که مردم و کارگران از شرکت دارند و یا دیگر اختلافات مطروحه، در هیئت صلح و سازش مستقر در پتروشیمی قابل بررسی است.
وی تأکید کرد: ابتدا تلاش و هدف این هیات برقراری و حصول سازش است تا موضوع به نحو مسالمت‌آمیز حل و فصل شود و اعضای این هیئت در صددند در یک کار خداپسندانه به اختلافات و مشکلاتی که کارکنان و کارگران مجموعه با کارفرمایان و مسئولان شرکت دارند ورود و با رسیدگی به طرح دعوی، پرونده را به سازش ختم کنند.
در این جلسه مدیرعامل پتروشیمی ایلام نیز عنوان کرد: با توجه به سهولت رسیدگی به اختلافات مردم با پتروشیمی در هیئت و سازش مستقر در شرکت، مسئولان پتروشیمی هم برای تسریع در رفع اختلافات و مدیریت مشکلات از طریق تقویت این ساز و کار مسالمت آمیز و خداپسندانه قضائی تلاش خواهند کرد.
یوسف شریفی ابراز امیدواری کرد با همکاری همه اعضای هیات صلح و سازش، شرکت پتروشیمی شاهد کمترین اختلافات بین کارگران و کارفرما و بیشترین موفقیت‌های کاری باشد.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست تصمیمات لازم در خصوص تشکیل هیات صبر در شرکت پتروشیمی استان اتخاذ شد که نشان‌دهنده عزم جدی دستگاه قضای استان جهت حل و فصل اختلافات به شیوه‌های مسالمت آمیز است.
این نشست با حضور عابدین کوهی معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام، یوسف شریفی مدیر عامل پتروشیمی ایلام، هرمز بالاوندی سرپرست امور حقوقی پتروشیمی و اعضای ستاد صبر استان در سالن جلسات معاونت حل اختلاف استان ایلام برگزار شد.
پتروشیمی ایلام به‌عنوان یکی از معدود شرکت‌های کلان استان است که به کرات اخباری از آن مربوط به اختلاف بین کارگر و کارفرما در رسانه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی مخابره می‌شود.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87880