کد خبر : 87886
تاریخ : 1403/8/3
گروه خبری : جامعه

نام‌گذاری 2 معبر در همدان به‌نام سردار شهید شهبازی و مرحوم آیت‌الله طه‌محمدی


حسین خانجانی روز پنجشنبه اظهار کرد: دو معبر با موافقت کمیته نام‌گذاری معابر شهری و تصویب اعضای شورای اسلامی شهر همدان به‌نام سردار شهید حاج‌محمود شهبازی فرمانده سپاه پاسداران منطقه همدان و جانشین لشگر 27 محمد رسول‌الله و همچنین مرحوم آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان و عضو سابق مجلس شورای خبرگان رهبری نام‌گذاری شد.
وی بیان کرد: انتخاب اسامی خیابان‌ها و کوچه‌های شهرها یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در معرفی هر شهر، تاریخ و تمدن، فرهنگ‌ها و نوع فکر و اندیشه مردم آن است.
خانجانی ادامه داد: انتخاب اسامی کوچه‌ها اگرچه ظاهری ساده دارد، اما پیچیده و مهم است، در این روند شهروندان نیز نقش دارند و می‌توانند اسامی کوچه، محله و یا خیابانی را به کمیته نام‌گذاری پیشنهاد بدهند که پس از بررسی‌ها، آن نام انتخاب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری متولی ساخت تابلو و نصب آن است، گفت: در تابلوها شماره محله، منطقه و نام آن قید می‌شود و همچنین معیارهای مختلفی برای انتخاب نام کوچه‌ها و معابر در شهر وجود دارد که پس از نام شهدا، اولویت‌های دیگر استفاده از نام مشاهیر، هنرمندان، سنخیت با محل، تاریخ و تمدن و سایر شخصیت‌های برجسته است.
از ابتدای سال گذشته تاکنون حدود 100 معبر به‌نام شهدای شهر همدان نام‌گذاری شده است.
شهر همدان در حوزه مدیریت شهری به پنج منطقه و 22 ناحیه تقسیم شده است.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87886