کد خبر : 87887
تاریخ : 1403/8/3
گروه خبری : اقتصادی

مدیرکل صمت استان همدان خبر داد:

صدور مجوز تحقیق و توسعه برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان


احمد شانیان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از انتشار فراخوان دریافت مجوزهای تحقیق و توسعه خبر داد و ابراز کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی استان می‌توانند برای دریافت این مجوز اقدام کنند.
این مقام مسئول اظهار کرد: پروانه تحقیق و توسعه برای کلیه واحدهای تولیدی و خدماتی، شهرک‌های صنعتی و صنفی فناور دانش‌بنیان که دارای پروانه بهره‌برداری هستند، قابلیت صدور دارد و درصورت احراز شرایط لازم انجام می‌شود.
وی همچنین تأکید کرد: در راستای حمایت از واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری استان جهت ارتقای تخصص و افزایش کیفیت محصولات شرکت‌های مذکور، آماده صدور پروانه تحقیق و توسعه در اسرع وقت هستیم تا به‌زودی با تجهیز واحدهای تولیدی استان به واحد تحقیق و توسعه، شاهد پیشرفت و تعالی استان همدان باشیم.
مدیرکل صمت استان همدان همچنین افزود: سیاست ما در اداره کل صمت استان ترغیب سرمایه‌گذاران به کارآفرینی مبتنی بر فناوری روز است تا قابلیت رقابت‌پذیری تولیدات داخلی همدان در مجامع ملی و بین‌المللی افزایش یابد.
شانیان تصریح کرد: در استان همدان 13 شرکت در زمینه تحقیق و توسعه در یک‌سال گذشته مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که با انتشار فراخوان جدید انتظار رشد این عدد را داریم.
وی تأکید کرد: مطابق با بند ب ماده 11 قانون جهش تولید دانش‌بنیان، معادل هزینه انجام‌شده برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه، به‌عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آینده به شرکت‌ها و مؤسسات متقاضی اعطا می‌شود و معادل آن از مالیات قطعی‌شده سال انجام هزینه مذکور یا سال‌های بعد کسر خواهد شد.
مدیرکل صمت استان همدان نظام‌مند، نوآورانه و فناورانه بودن را از شروط گرفتن مجوز تحقیق و توسعه برای واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: متقاضیانی که قصد دارند از ظرفیت‌های تحقیقاتی بهره‌مند شوند، باید موضوعات بدیع و نو را انتخاب کنند.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87887