کد خبر : 87891
تاریخ : 1403/8/3
گروه خبری : جامعه

استاندار:

مسئولیت خسارت‌ ناشی از آب‌گرفتگی کرمانشاه برعهده شهرداری است


به گزارش روز پنجشنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان اینکه مسئولیت خسارت‌ ناشی از آب‌گرفتگی کرمانشاه برعهده شهرداری است، اظهار کرد: متأسفانه پُل غربی رودخانه قره‌سو برخلاف تعهدات تا آخر تابستان به اتمام نرسید و با توجه به آغاز فصل بارش‌ها، شهرداری کرمانشاه موظف است در قالب سه شیفت کاری این پروژه را سریعاً به بهره‌برداری برساند.
وی با بیان اینکه خاک‌های بستر رودخانه‌ قره‌سو باید زودتر جمع‌آوری شوند تا خطری متوجه مردم نشود، گفت: پروژه احداث پُل غربی رودخانه قره‌سو قرار بود تا پایان تابستان و پیش از آغاز فصل بارندگی به اتمام برسد، اما متأسفانه مدت‌ها از این تعهد کاری شهرداری گذشته و هنوز به اتمام نرسیده است.
استاندار کرمانشاه با تأکید بر ضرورت تشریح دلایل این تأخیر برای شهروندان توسط شهرداری کرمانشاه، افزود: با توجه به‌ خاکی که در محل اجرای این پروژه و بستر رودخانه ریخته شده، هر لحظه که باران ببارد، شاهد آب‌گرفتگی بخشی از شهر و خطر وقوع یک بحران خواهیم بود.
صحرایی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: شهرداران سراسر استان کرمانشاه موظف هستند برنامه لایروبی جوی‌ها و آبراه‌ها و پاک‌سازی معابر و نخاله‌های سطح شهرها را اجرا کنند تا شاهد آب‌گرفتگی و ایجاد خسارت برای مردم نباشیم.
وی تأکید کرد: لایروبی رودخانه‌های قره‌سو و الوند که از داخل شهرهایی مانند کرمانشاه و قصر شیرین می‌گذرد، باید تا قبل از بارش‌ها انجام شود.
استاندار کرمانشاه ابراز کرد: درصورت بروز مشکل ناشی از عدم انجام مناسب وظایف محوله، مسئولیت هرگونه ترک فعل بر عهده مدیر آن مجموعه خواهد بود.
صحرایی همچنین گفت: با توجه به آغاز فصل سرما، تمامی ادارات موظف هستند در نشست‌های درون‌دستگاهی و هماهنگی‌های بین دستگاهی برای مصرف بهینه انرژی برنامه‌ریزی کنند.
وی همچنین به ضرورت اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش مناسب به کشاورزان در فصل سرما تأکید کرد و افزود: خطر فصل سرما برای محصولات کشاورزی، باغداری و شیلات باید به شکل مناسبی به اطلاع کشاورزان برسد.
استاندار کرمانشاه در ادامه بر ضرورت بررسی وضعیت شبکه برق بازارهای سنتی کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: کابل‌ها و سیم‌کشی‌های این مجموعه‌ها باید کاملاً بررسی و سیم‌های فرسوده و سیم‌کشی‌های غیر ایمن، ترمیم، جایگزین و اصلاح شود.
صحرایی تأکید کرد: ضروری است که در این زمینه نشستی با حضور میراث فرهنگی، شهرداری کرمانشاه، اصناف و ادارات مربوطه برگزار و برنامه‌ریزی لازم در مورد بررسی وضعیت ایمنی برق و گاز بازار سنتی انجام شود.
رودخانه قره‌سو از سراب روانسر واقع در 50 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه سرچشمه می‌گیرد و با جهت شمال غربی به جنوب شرقی جریان پیدا می‌کند.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87891