کد خبر : 87895
تاریخ : 1403/8/3
گروه خبری : فرهنگی

کنگره ملی 9800 شهید استان کرمانشاه آغاز به کار کرد


صبح روز پنجشنبه سوم آبان‌ماه این کنگره در دو نوبت صبح عصر و با سخنرانی مسئولان ملی و استانی، رونمایی از کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و برنامه‌های فرهنگی برگزار شد.
مرکز فرهنگی آیه‌ها واقع در بلوار شهید حاج‌قاسم سلیمانی کیلومتر پنج جاده بیستون که میزبان برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه بود، به نام و یاد شهدا افتتاح شد. سالن این مرکز در پنج هزار متر و با معماری اسلامی و سنتی ساخته شده است.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه در ارتباط با برگزاری این کنگره گفت: دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی 9 هزار و 800 شهید استان کرمانشاه با رهبر معظم انقلاب برگزار شد و همچنان که خدمت رهبر معظم انقلاب گزارش دادیم، کرمانشاه در دفاع مقدس نقشی بی‌مانند و مؤثر داشته است.
سردار بهمن ریحانی تصریح کرد: کرمانشاه تنها استانی است که 15 یگان رزمی- مردمی در دفاع مقدس داشته و 95 هزار جوان غیر نظامی به جبهه‌های دفاع مقدس اعزام کرده است.
سردار ریحانی ادامه داد: کرمانشاه در دفاع مقدس یک‌هزار و 100 بار بمباران شد و این استان قدمگاه 16 هزار شهید گلگون‌کفن بوده است.
* برگزاری 815 برنامه پیش از آغاز کنگره
جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه نیز در ارتباط با جزئیات برگزاری این کنگره گفت: طی یک‌سال گذشته 815 عنوان برنامه، یک‌هزار و 263 یادواره و حدود 30 اجلاسیه اقشار مختلف به‌عنوان پیش‌مقدمه برگزاری کنگره شهدا در سطح استان کرمانشاه برگزار شد.
مسعود قنبری همچنین به تدوین برنامه‌های کنگره در کمیته‌های 24 گانه اشاره کرد و افزود: این نخستین کنگره ملی است که در استان برگزار می‌شود و از این به بعد هر دو سال یکبار یک کنگره در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87895