کد خبر : 87943
تاریخ : 1403/8/5
گروه خبری : اقتصادی

اختصاص 350 میلیارد ریال برای اتصال منطقه اقتصادی جهان‌آباد به آزادراه همدان- تهران


عباس صوفی روز شنبه با بیان اینکه اجرای طرح اتصال مسیر منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین و قهاوند به آزادراه همدان– تهران با اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار مورد موافقت قرار گرفت، اظهار کرد: دسترسی به آزادراه همدان- تهران یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه فامنین و قهاوند در سال‌های گذشته بود که با پیگیری‌های صورت‌گرفته، به‌زودی عملیاتی می‌شود.
وی بیان کرد: این طرح پس از بازدیدهای متعدد و برگزاری جلسات کارشناسی و مدیریتی با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزارت، به تصویب نهایی رسید.
صوفی ادامه داد: این پروژه که شامل طراحی و اجرای رمپ و لوپ‌های اتصال فامنین و قهاوند به آزادراه تهران-همدان است، نقش مهمی در تسریع توسعه منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: منطقه اقتصادی جهان‌آباد با وسعت بیش از یک‌هزار هکتار، یکی از ظرفیت‌های استراتژیک استان همدان به‌شمار می‌رود و با بهره‌برداری از این پروژه، مسیر دسترسی به این منطقه بهبود خواهد یافت.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح علاوه‌بر بهبود ارتباطات جاده‌ای، بستری مناسب برای رونق اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه صنایع پیشرفته در منطقه همدان فراهم خواهد کرد.
وی با قدردانی از پیگیری‌های فرماندار فامنین و مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، یادآور شد: اجرای این پروژه که به‌زودی آغاز می‌شود، در مسیر تحقق توسعه پایدار و تقویت زیرساخت‌های استان، گامی مؤثر به شمار می‌رود.
تأسیس منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین با بیش از یک‌هزار هکتار مساحت در فروردین‌ماه 1388 به تصویب مجلس رسید.
این منطقه با داشتن ویژگی‌هایی همچون دسترسی به بازار عراق، هم‌جواری با قطب‌های صنعتی بزرگ و آزادراه کربلا به‌عنوان شاهراه ارتباطی غرب کشور، نزدیکی به مرز خسروی و قابلیت اشتغال‌زایی برای حدود 30 هزار نفر، می‌تواند نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است و درصورت حل مشکلات، رفع محرومیت منطقه را به دنبال خواهد داشت.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87943