کد خبر : 87944
تاریخ : 1403/8/5
گروه خبری : سلامت

آمار ابتلا به آنفلوآنزا در همدان کاهش یافت


یعقوب اندامی با بیان اینکه غالب بیماری‌های تنفسی که این‌روزها بین افراد جامعه در گردش است مربوط به رینوویروس‌ها بوده که عامل سرماخوردگی‌های معمولی هستند، اظهار کرد: آمار آنفلوآنزا و کرونا کاهش‌ چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تا امروز اوج موارد ابتلا به آنفلوآنزا در استان نداشتیم، تصریح کرد: این درحالی است که در مدت مشابه پارسال آمار مبتلایان آنفلوآنزا بسیار زیاد بود‌.
رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به کاهش آمار ابتلا به آنفلوآنزا در استان، گفت: پوشش حداکثری و واکسیناسیون به‌موقع آنفلوآنزا، یکی از عوامل مهم کاهش ابتلا به این بیماری در بین مردم است‌.
اندامی افزود: امسال واکسن آنفلوآنزا به تعداد زیاد و زودتر از سال‌های قبل در اختیار مردم قرار گرفت و گروه‌های هدف وزارت بهداشت به‌صورت کاملاً رایگان واکسن خود را از معاونت بهداشتی دانشگاه همدان دریافت کردند.
وی تصریح کرد: مادران باردار، بیماران خاص، بیماران پیوندی، نقص ایمنی، دیالیزی، کودکان مبتلا به بیماری خاص، بیماران مبتلا به سرطان و درحال شیمی‌درمانی، جزء گروه‌هایی هستند که واکسن آنفلوآنزا را به صورت رایگان دریافت و تزریق می‌کنند.
رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هر چه میزان و پوشش واکسیناسیون بیشتر شود ایمنی جامعه بیشتر می‌شود، عنوان کرد: اگر چه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا ماه‌های شهریور و مهرماه است، اما تا زمانی که تقاضا باشد، واکسن را برای گروه‌های هدف تزریق می‌کنیم.
اندامی افزود: گروه‌های غیر هدف نیز می‌توانند با نسخه پزشک به داروخانه‌های سطح شهر مراجعه و واکسن را دریافت و تزریق کنند.
وی با بیان اینکه اثربخشی واکسن آنفلوآنزا تا 6 ماه است، تصریح کرد: بنابراین تا اردیبهشت‌ماه که ویروس آنفلوآنزا گردش دارد و احتمال درگیری هست، واکسن را تزریق می‌کنیم.
رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه افرادی که علائم‌ تنفسی و سرماخوردگی دارند باید نکات بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنند، گفت: شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله ایمنی و عدم دست دادن و روبوسی با افرادی که دچار‌ علائم تنفسی هستند، ضروری است.

  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87944