کد خبر : 87948
تاریخ : 1403/8/5
گروه خبری : فرهنگی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان:

مهارت‌های تخصصی لازمه پیشرفت ورزش دانش‌آموزی است


رسول شیدایی روز شنبه در حاشیه بازدید از مراحل ساخت پیست دوومیدانی ورزشگاه شهدای الوند همدان با بیان اینکه مهارت‌های تخصصی لازمه رشد و پیشرفت ورزش دانش‌آموزی در مسیر حرفه‌ای است و این موضوع را محور مدارس قرار داده‌ایم، اظهار کرد: همدان سرشار از استعدادهای ورزش دانش‌آموزی است که همواره در تیم‌های مدارس، آموزش‌وپرورش و نیز هیئت‌های ورزشی در رشته‌های مختلف، افتخارآفرین هستند.
وی بیان کرد: دوومیدانی جزء رشته‌های موفق ورزش دانش‌آموزی همدان است که مخاطبان پُرشماری دارد و بر این اساس برخورداری از زیرساخت مناسب و استاندارد را لازم می‌دانیم.
شیدایی ادامه داد: تجهیز این ورزشگاه به پیست دوومیدانی استاندارد نیز در راستای اجرای شیوه‌نامه مهارت‌آموزی رشته‌های ورزشی انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برخورداری از زیرساخت‌های استاندارد در راستای مهارت‌آموزی تخصصی ورزشکاران دانش‌آموز از اولویت‌های این اداره کل است و بر این اساس عملیات اجرایی پیست دوومیدانی آن آغاز شد و در آینده‌ای نزدیک در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان یادآور شد: ورزش و تربیت بدنی یکی از مهم‌ترین ارکان تأمین شادابی و سلامتی جسم و روح و نیز شاخص اصلی اجتماعی- فرهنگی در زندگی بشر و ابزاری برای رشد و کمال انسان و همچنین عامل همبستگی اجتماعی و انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌ها محسوب می‌شود.
شیدایی دوومیدانی را ورزش مادر و مورد نیاز دانش‌آموزان دانست و افزود: با توجه به استعداد دانش‌آموزان استان در رشته دوومیدانی و اجرای شیوه‌نامه مهارت‌آموزی در این رشته، معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان همدان توسعه و تجهیز ورزشگاه شهدای الوند را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: ورزشگاه شهدای الوند به‌عنوان یکی از فضاهای ورزشی دانش‌آموزی که مخاطبان فراوانی را در بین دانش‌آموزان دارد و مربیانی برجسته با افتخارات ملی و جهانی در آن فعالیت دارند، به امکانات حرفه‌ای مجهز خواهد شد.
  لینک
https://sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/87948