سیدجواد هاشمی در گفتوگو با خبرنگار روزنامه سپهرغرب با اشاره به اینکه تولید در زمینههای فرهنگی و هنری حرف اول را میزند، اظهار کرد: باید توجه داشت که این محتوا برای خردسال، کودک و نوجوانان هریک مسئله جداگانهای است و سه محتوای متفاوت نیاز دارد. وی با عنوان اینکه محتوا باید به فراخور حال، شرایط روحی، سطح آگاهی و توان علمی مخاطب باشد، گفت: همه این موارد باعث میشود تا انتخاب محتوا کار سختی باشد، بهخصوص اینکه انتخاب برای نوجوانان نسبت به دیگر ردههای سنی سختتر و حساستر است. داور بخش تئاتر صحنهای بیستونهمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ادامه داد: به همین دلیل کارها در این خصوص کمتر شده و حساسیت برای تولید محتوایی که مخاطبش نوجوان باشد، بیشتر است. هاشمی افزود: این حساسیت به آن دلیل است که نوجوانان از مرحله کودکی وارد مرحله غرورانگیز نوجوانی شدهاند و تحلیل و شناخت این سن مهم در کشور ما بسیار سخت است؛ چراکه این سن درواقع کمربند اتصال بین کودک و جوان است و کارشناسی و آسیبشناسی آن بسیار اهمیت دارد؛ بهواقع تولید محتوا برای نوجوانان باید بر مبنای تحقیق و دقیق باشد. وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه نمایش بد به پایداری جشنواره و حضور تماشاگران ضربه میزند،تأکید کرد: این درحالی است که نمایش خوب باعث تشویق و حضور تماشاگران و بالطبع ادامهدار بودن جشنوارهها میشود. داور بخش تئاتر صحنهای بیستونهمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در پایان با اشاره به اینکه توجه ویژه به کیفیت تئاترها باید مد نظر باشد و اجراهای مطلوب میبایست به نمایش گذاشته شوند، تصریح کرد: کارهای امسال جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان زیاد کیفی نیست و باید کارهای بهتری در چنین فضاهایی ارائه شوند.
|