به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رضایی در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به طرح پیشنهادی شهرداری مبنی بر برگزاری جشنواره «شهر دخت»، افزود: در این طرح دختران شاخص و افتخارآفرین شهر شناسایی شده و در جشنواره معرفی میشوند. رضایی با بیان اینکه دختران برگزیده و تأثیرگذار شهر همدان در حوزههای مختلف منشأ اثر بوده و میتوانند در چارچوب فرهنگ ایرانی اسلامی موفق و افتخارآفرین باشند، اضافه کرد: این رویه امیددهنده به قشر جوان و نوجوان دختران شهر است تا بهعنوان دختران افتخارآفرین در حوزههای مختلف توانمندیهای آنها دیده شده و تقویت شود. رضایی در ادامه با بیان اینکه «طرح ملی طراوت» در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: مقرر شد شهرداری لایحه این طرح را برای تصویب نهایی به صحن شورا ارائه دهد و با عزمی جدی به اجرای آن کمک کند. وی نهاد خانواده، محله، مسجد و مدرسه و پیوند آنها را چهار رکن محوری طرح طراوت برشمرد و اضافه کرد: این طرح میتواند در تکوین شکلگیری شخصیت و رفتار انقلابی جوانان و نوجوانان منشأ اثر باشد. رضایی با تأکید بر اینکه شهرداری عزم جدی برای اجرای طرح ملی طراوت داشته باشد، افزود: با توجه به ظرفیتهای تعیینشده در دستورالعمل این طرح، لازم است تمامی واحدها و دستگاههای اجرایی کمک کنند تا اهداف آن به نحو احسن محقق شود. نایبرئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه سخنانش به ظرفیت فرهنگسراهای سطح شهر نیز اشاره و اظهار کرد: متأسفانه اعتباری برای نگهداری این فرهنگسراها تخصیص داده نشده است که در این راستا باید در تدوین بودجه پیشنهادی سال آینده نیازهای فرهنگسراها در حوزه عمرانی احصا شده و در این بودجه لحاظ شود. وی همچنین با اشاره به پیشبینی بودجه ساخت تیزر تبلیغاتی گرامیداشت روز همدان و رویدادهای مناسبتی و فرهنگی، تأکید کرد: سازمان فرهنگی شهرداری پیگیری کند که تیزر تبلیغاتی با محوریت ثبت جهانی هگمتانه برای معرفی همدان ساخته شود. رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به وظیفه دستگاههای اجرایی و مدیریت شهری در ارائه خدمات به ایثارگران و توانیابان، گفت: رسیدگی و توجه به مطالبات و خواستههای این قشر از جامعه از وظایف مدیریت شهری است و باید انجام شود؛ در این زمینه انعقاد تفاهمنامه بین هیئتهای ورزشی جانبازان و توانیابان با مدیریت شهری، ضروری است. وی در ادامه با بیان اینکه امروزه بیشتر مردم به نحوی با آسیبهای اجتماعی درگیر هستند، تأکید کرد: لازم است طرح ایجاد مرکز واحد ویژه آسیبهای اجتماعی برای سیاستگذاری تصویب شود تا از موازیکاریهای ادارات و نهادهای مختلف جلوگیری شده و نتایج بهتری حاصل شود. * مسگریان: گردشگری مذهبی در ساخت تیزر تبلیغاتی همدان لحاظ شود رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه گفت: مدیریت شهری در ساخت تیزر تبلیغاتی معرفی همدان باید ضمن شناساندن ظرفیتهای گردشگری این شهر، گردشگری مذهبی را نیز درنظر داشته باشد. محمود مسگریان اضافه کرد: میتوانیم از ظرفیت زائران عراقی در سفر به مشهد برای زیارت امام رضا (ع) جهت جذب گردشگر مذهبی استفاده کنیم. وی اظهار کرد: میتوان در مرز ورود زائران عراقی به ایران، بستههای تبلیغاتی معرفی همدان ازجمله بروشورهای تبلیغاتی را در اختیار آنها قرار داد تا این افراد دیگر مقصد گردشگری خودشان را همدان انتخاب کنند. * کاوسیامید: لزوم ایجاد تعامل با شهرداریهای کشور برای معرفی همدان رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با تأکید بر ساخت تیزر تبلیغاتی گرامیداشت روز همدان، رویدادهای مناسبتی و فرهنگی، گفت: مدیریت شهری همدان باید با شهرداریهای دیگر شهرها بهویژه شهرهایی که با آنها خواهرخوانده هستیم، برای معرفی همدان ارتباط گرفته و تعامل داشته باشد. اکبر کاوسیامید با بیان اینکه مراسم اربعین بستر خوبی برای معرفی همدان به زائران است، افزود: میتوانیم تیزر تبلیغاتی شهر همدان را با زبان عربی نیز ساخته و در اختیار مردم عراق قرار دهیم. وی همچنین با اشاره به درخواست هیئتهای ورزشی جانبازان و معلولان استان، اظهار کرد: باید تمامی دستگاههای اجرایی استان و نهادها در ساعاتی از روز سالنهای ورزشی را برای عموم مردم و نیز قشر توانیاب و ایثارگر اختصاص دهند.
|