شناسه خبر:57556
1401/4/21 08:32:26

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از راه‌اندازی بخش درمان ناباروری این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

ایرج صالحی اظهار کرد: تغییرات ساختمانی برای راه‌اندازی درمان ناباروری در بخش زایمان بیمارستان قائم درحال انجام بوده و اعتبار و بودجه مورد نیاز برای راه‌اندازی آن از وزارتخانه گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان چنین مرکزی فعالیت ندارد و این طرح با توجه به مستقل بودن دانشکده علوم‌ پزشکی اسدآباد درحال حاضر تنها مختص به این شهرستان است، افزود: با راه‌اندازی این بخش علاوه‌بر ارائه خدمات به شهروندان اسدآبادی، ارائه خدمات به مردم سایر شهرستان‌های استان و نیز شهرستان‌های هم‌جوار چون سنقر، کنگاور و قروه نیز میسر خواهد شد.

صالحی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این بخش از طرف وزارتخانه تنها دو ماه فرصت داریم، یادآور شد: با تغییرات ساختمانی لازم، برای تجهیز بخش وزارت بهداشت بودجه دیگری را در اختیار دانشکده قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این بخش مژده خوبی برای زوج‌های نابارور اسدآبادی خواهد بود، گفت: این امر حرکت بزرگی در سطح استان همدان در بحث درمان ناباروری زوج‌های جوان خواهد بود.

   راه‌اندازی بخش ICU ویژه کودکان اسدآبادی در آینده نزدیک

صالحی در ادامه از راه‌اندازی بخش ICU ویژه کودکان در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: تغییرات ساختمانی این بخش نیز در دست انجام بوده و تجهیزات مورد نیاز آن با اعتباری افزون‌بر دو میلیارد تومان تأمین شده و برای تغییرات ساختمانی نیز به اعتباری بیش از 500 میلیون تومان نیاز دارد.

   پیگیر راه‌اندازی بخش مسمومیت‌های بیمارستان قائم هستیم

وی همچنین با بیان اینکه طرح توسعه ICU بخش بزرگسالان بیمارستان قائم (عج) در اواخر سال گذشته افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: متأسفانه شهرستان اسدآباد فاقد بخش مسمومیت‌ها بوده و به همین واسطه بیماران دچار مسمومیت به مرکز استان اعزام می‌شوند و درحال حاضر بیشترین اعزام موارد بیماران شهرستان به مرکز استان به بیماران دچار مسمومیت اختصاص دارد که به‌منظور مرتفع شدن میزان موارد اعزام بیماران دچار مسمومیت به‌جد پیگیر راه‌اندازی بخش مسمومیت بیمارستان قائم (عج) هستیم.

صالحی همچنین از راه‌اندازی مرکز خون‌گیری این شهرستان در آینده نه‌چندان دور خبر داد و یادآور شد: با توجه به نبود مرکز اهدای خون در اسدآباد و استقبال بالای مردم این شهرستان از اهدای خون، راه‌اندازی مرکز خون‌گیری ثابت در شهرستان در برنامه دانشکده قرار دارد که در همین رابطه مکان پیشنهادی دانشکده علوم پزشکی برای راه‌اندازی این مرکز توسط کارشناسان سازمان انتقال خون استان تأیید و معرفی شده و به‌زودی مرکز خون‌گیری ثابت شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط آبی کرونایی اسدآباد، بیان کرد: خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون شهرستان اسدآباد مورد فوتی کرونایی و از اردیبهشت‌ماه تاکنون مورد بیمار مثبت کرونایی نداشته است.

صالحی اضافه کرد: هم‌اکنون موردی از بیمار کرونایی مثبت در بخش کرونای شهرستان بستری نیست.

   استعفای بنده فعلاً مورد موافقت قرار نگرفته است

وی در رابطه با استعفای اخیر خود نیز افزود: استعفای بنده فعلاً مورد موافقت قرار نگرفته است و در این مسئولیت درحال خدمت‌گزاری هستم.

صالحی با اشاره به برخی از اظهار نظرهای غیر متخصصانه بعضی افراد در فضای مجازی در رابطه با بحث استعفای وی، گفت: خوشبختانه در دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هیچگونه مشکل مالی و اداری وجود نداشته و تمامی عملکرد ما براساس شاخص‌ها توسط وزارتخانه و مسائل امور مالی و اداری توسط دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و منطقه چهار مستقر در همدان نظارت و رصد می‌شود.

شناسه خبر 57556