شناسه خبر:86734
1403/7/4 18:39:00

هم‌زمان با هفته وقف عملیات اجرایی جایگاه سوخت دومنظوره سیفیه ملایر با اعتبار 300 میلیارد ریال با حضور فرماندار ملایر و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، آغاز شد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه جایگاه سوخت ملایر اظهار کرد: این جایگاه ازلحاظ وسعت به مساحت 6 هزار متر مربع و نوع قرارگیری موقعیت مکانی، یکی از بهترین و بزرگ‌ترین جایگاه‌های سوخت این شهرستان است.
حمیدرضا نوروزی افزود: این جایگاه ازلحاظ نوع ترافیک در رینگ سوم شهر واقع شده و 11 روستا سمت جاده شریف‌آباد می‌توانند از این جایگاه استفاده کنند.
وی بیان کرد: با توجه به اجرایی شدن ابرپروژه نهضت ملی مسکن، احداث جایگاه سوخت در این منطقه یکی از اولویت‌ها بود و با اجرای این پروژه، اهالی شهرک ولیعصر (عج) و مسکن مهر می‌توانند از خدمات این جایگاه بهره‌مند شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اینکه بیشتر جایگاه‌های این شهرستان در محور اراک و همدان واقع شده‌اند و احداث یک جایگاه در این نقطه شهر به‌ویژه ازلحاظ جمعیتی و دسترسی مورد نیاز بود، گفت: ازنظر استاندارد یک‌هزار و 500 و یک‌هزار و 600 متر مربع زمین برای احداث یک جایگاه سوخت کافی است که ما 6 هزار متر مربع زمین برای این پروژه درنظر گرفتیم و دارای خروجی مجزا بوده و یکی از زیباترین جایگاه‌های سوخت دومنظوره بنزین و گاز است.
نوروزی ادامه داد: ازلحاظ ظرفیت این جایگاه دارای سه سکوی گاز با ظرفیت یک‌هزار و 500 متر مکعب است و هم‌زمان 6 خودرو می‌توانند سوخت‌گیری گاز و هشت خودرو سوخت‌گیری بنزین داشته باشند.
وی با بیان اینکه تمامی استعلام‌های لازم برای این جایگاه گرفته شده، بیان کرد: بدون احتساب زمین 300 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این جایگاه سوخت دومنظوره از محل درآمد موقوفات شادروان سیف‌الدوله هزینه خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: طبق برنامه‌ زمان‌بندی این پروژه 24 ماهه احداث می‌شود که بخشی از پروژه ایام بهمن‌ماه امسال آغاز می‌شود.
در این آیین تالار موقوفات ملایر با اعتبار 15 میلیارد ریال بازسازی و افتتاح شد.
63.5 درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است.

شناسه خبر 86734