شناسه خبر:86863
1403/7/8 14:31:00

شهردار سنندج از اخذ مجوز برای جذب 75 نیروی انسانی برای سازمان آتش‌نشانی سنندج خبر داد و گفت: در حال آماده‌سازی مقدمات جذب این نیروها هستیم.


روز شنبه همزمان با روز آتش‌نشانی و ایمنی مراسمی با هدف تکریم فداکاری‌های آتش‌نشانان با حضور مسئولان برگزار شد
فرماندار سنندج گفت: توسعه و تقویت آموزش‌ها بر اساس فناوری‌های روز در آموزش آتش‌نشان‌ها ضروری است.
حسن عسکری با تبریک این روز و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به اقدامات صهیونیست کودک‌کش در فلسطین و لبنان گریزی زد و تصریح کرد: طی دو روز گذشته شاهد جنایت بزرگ توسط رژیم کودک‌کش اسرائیل هستیم که به‌شدت این اقدامات وحشیانه و ضدبشری را محکوم می‌کنیم.
وی اظهار کرد:‌ 41 هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین طی چندین ماه اخیر توسط رژیم صهیونیستی و استکبار به شهادت رسیده‌اند و این موضوع قلب همگان را به شدت به درد آورده است.
فرماندار سنندج در ادامه گفت: در مقابل این همه جنایات در دنیا، انسان‌هایی وجود دارند که خود را به آب و آتش می‌زنند تا جان هم‌نوع خود را نجات دهند و از ویژگی‌های آتش‌نشانان این است که جان خود را برای نجات جان دیگران به خطر می‌اندازند.
عسکری افزود:‌ شغل آتش‌نشانی شغلی پرمشتقت است و کسانی که پا در این مسیر می‌گذارند حقیقتا با جان خود بازی می‌کنند و اگر به‌واسطه روحیه ایثار و جهاد نباشد نمی‌توانند در این لباس مقدس خدمت کنند.
وی در ادامه بر تقویت و توسعه هرچه بیشتر آموزش‌ها در آتش‌نشانی شهری سنندج تأکید کرد و گفت:‌ آموزش‌های به‌روز باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار سنندج گفت:‌ امروزه آموزش نیاز جدی مجموعه‌های تخصصی مانند آتش‌نشانی است این آموزش‌ها باید با علوم و فناوری‌های روز آمیخته شود.
عسکری خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر سنندج گفت: باید وجود استاندار جدید را که تجربه فعالیت در شورای شهر سنندج دارند برای شهر یک فرصت بدانید و از این فرصت پیش آمده به نحو احسن بهره بگیرید.
وی اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری در تعامل بسیار مثبت که با شورا دارند از این فرصت به نحو کافی استفاده کنند چرا که این موضوع خیر و برکت برای شهر خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: آتش‌نشانی نمادی از ایثار و فداکاری است و هیچگاه به عنوان شغل از آن یاد نمی‌شود.
بهروز ابراهیم‌آبادی اظهار کرد: امروز روز کسانی است که با به خطر انداختن جان خود در مسیر نجات جان همنوعان گام برمی‌دارند.
وی در ادامه به فلسفه نام‌گذاری هفتم مهرماه به‌عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی گریزی زد و خاطرنشان کرد:‌ هفتم مهر به نام «آتش‌نشانی و ایمنی» نامگذاری شده، آتش‌نشانی نمادی از ایثار و فداکاری است و هیچگاه به‌عنوان شغل از آن یاد نمی‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه اعضای شورای شهر سنندج تمام‌قد حامی آتش‌نشان‌ها هستند و در این راستا هرآنچه در توان داشته باشیم دریغ نخواهیم کرد گفت:‌ سعی خواهیم کرد با تصویب مصوبات مختلف بخشی از مشکلات حوزه آتش‌نشانی را در شهر سنندج حل کنیم.
ابراهیم‌آبادی با اشاره به افزایش رو به رشد جمعیت در شهر سنندج، گفت:‌ افزایش جمعیت در این شهر نیاز به خدمات رفاهی و غیره را افزایش داده است در نتیجه برخی سازمان‌ها مانند آتش‌نشانی برای خدمت‌رسانی بیشتر نیاز به نگاه ویژه در بحث بودجه دارند.
وی تصریح کرد:‌ ارتقای تجهیزات و توان و ظرفیت نیروی انسانی برای خدمت‌رسانی به کل شهر از نیازهای اساسی در مجموعه آتش‌نشانی است که باید این حوزه به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج از فرماندار شهرستان سنندج و مسئولان استانی خواست، در راستای تجهیزات و خرید امکانات نوین برای آتش‌نشانی‌ها از طریق وزارت کشور برای شهرداری‌ها بودجه ویژه جذب کنند.
عسکری در ادامه با اشاره به جذب 75 نیروی جدید برای سازمان آتش‌نشانی سنندج، کفت: با توجه به اینکه شهر سنندج به لحاظ جمعیتی رشد فضایی دارد باید با مجوز بیشتر و تزریق بودجه نیروهای متخصص بیشتری جذب این سازمان در شهر سنندج جذب شوند.
شهردار سنندج از دریفت مجوز برای جذب 75 نیروی انسانی برای سازمان آتش‌نشانی سنندج خبر داد و گفت: در حال آماده‌سازی مقدمات جذب این نیروها هستیم.
سیدانور رشیدی اظهار کرد: هفتم مهرماه، یادآور قهرمانانی است که بی‌ادعا جان خود را به خطر می‌اندازند تا زندگی و عشق را به همنوعان هدیه کنند.
وی در ادامه اعلام کرد: برای آموزش و فرهنگ‌سازی پیشگیری از حوادث و ارتقای سطح توانایی آتش‌نشان‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل به‌صورت ویژه ورود کرده‌ایم و در این راستا دوره‌های آموزشی بر اساس نیاز و با توجه به علوم روز برگزار می‌شود و نیروهای زیرپوشش آموزش‌های مختلف قرار می‌گیرند.
شهردار سنندج تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی نقش بسزایی در ارتقای سطح توانایی و تخصص نیروهای آتش‌نشانی در زمان انجام عملیات‌های مختلف داشته است.
رشیدی به جذب نیرو به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی در مجموعه سازمان آتش‌نشانی سنندج گریزی زد و گفت:‌ با رایزنی و پیگیری‌های جدی، دو و نیم برابر میانگین کشوری برای جذب آتش‌نشان در سنندج مجوز دریافت کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: مجوز جذب 75 نفر نیروی آتش‌نشانی برای سنندج اخذ شده که به‌زودی و بعد از انجام مراحل قانونی و آزمون‌های لازم اضافه خواهند شد و جذب این تعداد نیرو قطعاً نقش بسزایی در ارتقای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم و شهروندان خواهد داشت.
شهردار سنندج ادامه داد: در زمینه تقویت و ارتقای امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی نسبت به گذشته انقلاب خوبی در شهرداری سنندج صورت گرفته است، در حوزه تجهیز آتش‌نشانی‌ها نیز اقدامات خوبی انجام شده و در تلاش برای رفع مشکل ساختمان آتش‌نشانی ننله و احداث ساختمان آتش‌نشانی در دیگر نقاط سطح شهر بر اساس نیاز و کار مطالعاتی هستیم.
رشیدی همچنین افزود: ارائه خدمت را تنها به محدوده شهر سنندج خلاصه نکرده‌ایم و در صورت نیاز نیروها به خارج از محدوده شهر و حتی خارج از استان اعزام شده‌اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در پرداخت حقوق هم نیروهای آتش‌نشانی در اولویت قرار گرفته‌اند، ضمن اینکه منابع جدی برای سازمان آتش‌نشانی در نظر گرفته شده و معتقدیم به‌روزشدن امکانات و تجهیزات این سازمان یک ضرورت است.
*انجام بیش از 1400 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در سنندج
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: طی 6ماهه امسال یک هزار و 440 عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در سطح شهر سنندج انجام شده است.
آزاد طهماسبی با گرامیداشت روز آتش‌نشانی و تبریک این روز به فعالان این عرصه، اظهار کرد: در مجموع 649 مورد عملیات اطفا حریق و 791 مورد عملیات حوادث توسط آتش‌نشانی شهرداری سنندج در 6ماهه نخست سال جاری انجام شده است.
به گفته وی، در بازه زمانی یاد شده 39 مورد اماکن مسکونی، چهر مورد اماکن اداری، 14 مورد اماکن تجاری، 6 مکان صنعتی،یک ‌مورد انبار، 58 خودرو، 28 مورد ضایعات و زباله، هشت مورد تأسیسات شهری، 449 فضای سبز، کشاورزی و مراتع و جنگل، 12 مورد مخروبه‌ها و سایر در سطح سنندج دچار آتش‌سوزی شده‌اند.
*حوادث آتش‌نشانی در سنندج 16 نفر فوتی داشته است
به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج، در مجموع در حوادث مختلف 70 نفر مجروح و 16 نفر جان خود را از دست‌ داده‌اند.
طهماسبی با بیان اینکه 10 نفر فوتی حوادث در سنندج بین 18 تا 40 سال سن دارند، گفت: دو نفر از متوفیان حوادث در شهر سنندج را بانوان و 14 نفر را مردان تشکیل می‌دهند.
وی اضافه کرد: 40 نفر از مجموع 70 نفر مجروحین حوادث در شهر سنندج 18 تا 40ساله، 9 نفر زیر 18 سال و 21 نفر بالای 40 سال سن دارند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با اشاره به اینکه 15 نفر از مجروحان را بانوان و 55 نفر را مردان به خود اختصاص داده‌اند، گفت: 35 نفر در حوادث رانندگی، آتش‌سوزی 19 نفر و 16 مورد در سایر موارد دچار مجروحیت شده‌اند.
طهماسبی تصریح کرد: در 6 ماهه تخست امسال پنج نفر بر اثر حوادث رانندگی، چهار نفر براثر غرق‌شدگی و هفت نفر در اثر سایر حوادث جان خود را از دست‌ داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این سازمان با آموزش‌های درون و برون‌سازمانی به کارکنان و شهروندان اقدامات لازم را در بالابردن سطح کیفی و کمی دانش و آگاهی مردم در پیشگیری از حوادث انجام می‌دهد در همین راستا یک‌هزار و 205 نفر از جامعه مخاطبان زیرپوشش آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.
به گفته وی، درمجموع 430 نفر در مدارس و پیش‌دبستانی‌ها، 505 نفر در ادارات و ارگان‌های دولتی و 60 نفر در شرکت‌های خصوصی آموزش‌های برون‌سازمانی آتش‌نشانی شهرداری سنندج قرار گرفته‌اند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج، در مجموع طی 6ماهه نخست امسال 210 نفر نیز زیرپوشش آموزش‌های درون‌سازمانی قرار گرفته‌اند.
*انجام 35 مورد اطفاء حریق در آبیدر سنندج
رئیس آتش‌نشانی شهر سنندج در ادامه اظهار کرد: 35 مورد حریق در کوه آبیدر طی تقریباً یک ماه اخیر اطفا شده و در این راستا تلاش‌های لازم صورت‌گرفته است.
طهماسبی با تقدیر از حمایت مدیران شهرداری در ارتقای تجهیزات آتش‌نشانی سنندج، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج دستگاه دمنده، سه دستگاه موتور و سه دستگاه پیشرو آتش‌نشانی به مجموعه تجهیزات سازمان اضافه شده است.
وی افزود: در راستای رفع مشکل ماشین‌آلات نیز خودرو شهرداری جایگزین خودرو استیجاری شد و این مشکل را برای همیشه رفع کردیم.
وی با بیان اینکه مشکل خودرو nl که طی سه سال گذشته با آن درگیر بودیم باتدبیر درست و صرف هزینه کم در کمتر از 15 روز رفع شده، گفت: یک دستگاه موتور 400 تجهیز و دو خاموش‌کننده دستی و یک کوله واترمی است و... تهیه شده است.
رئیس آتش‌نشانی شهر سنندج به اقدامات انجام‌شده در بحث پیشگیری و ورود جدی سازمان آتش‌نشانی به کل ساختمان‌های مهم سطح شهر خبر داد و گفت: مکاتبات لازم با کل مجتمع‌ها، پاساژها و ساختمان‌های بلندمرتبه و پرتردد انجام شده این مهم تا زمانی که کل ساختمان‌ها ایمن شوند ادامه پیدا خواهد کرد.
*دریافت مجوز استخدام 75 نفر در آتش‌نشانی سنندج
طهماسبی خاطرنشان کرد: بحث ایمن‌سازی ساختمان‌ها را به کارگروه پیشگیری از وقوع جرم کشانده و بر اساس تصمیم‌گیری صورت‌گرفته دادگستری با مالکینی که در زمینه ایمن‌سازی اقدام نکنند قطعاً برخورد خواهد کرد.
به گفته وی، تذکرات مرحله دوم به‌زودی برای مالکیان این ساختمان‌ها انجام می‌شود یک ساختمان در حد بحران در شهر سنندج داریم که اخطارهای لازم به مالک آن داده شده است.
وی به دریافت مجوز برای جذب 75 نیروی جدید برای آتش‌نشانی سنندج هم گریزی زد و گفت: عملکرد شهرداری سنندج در زمینه جذب نیرو 2.5 برابر میانگین کشوری است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این نیروها بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته جذب می‌شوند.
این مقام مسئول از تلاش برای رفع موانع تکمیل پروژه ایستگاه آتش‌نشانی در ناحیه منفصل ننله و محدوده مرکزی شهر سنندج و محدوده شهرک ساحلی و کمربندی بهشت محمدی خبر داد و گفت: آماده‌سازی زمین ایستگاه آتش‌نشانی ویل اشهر بهاران نیز در حال پیگیری است.

شناسه خبر 86863