کد خبر : 48119
تاریخ : 1400/8/18
گروه خبری : استان‌ها

به‌مناسبت هفته جهانی کارآفرینی؛

70 عنوان برنامه کارآفرینی در همدان اجرا می‌شود

«احمد توصیفیان» روز دوشنبه اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این هفته برنامه‌های متنوع و متعددی را با محور بخش خصوصی و با هدف توسعه فردی، انگیزشی و انتقال تجربه بزرگان کارآفرینی برای قشرهای مختلف جامعه برگزار می‌کند.

وی افزود: برگزاری وبینار، سمینار، ایده پارک مجازی، برگزاری مسابقات خلاقیت، افتتاح مراکز شتابدهی و آکادمی کسب‌وکار، برگزاری بازارچه‌های محصولات کارآفرینانه، دورهمی با کارآفرینان و صاحب‌نظران کارآفرینی، بازدید از مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، جلسات هم‌اندیشی کارآفرینان از برنامه‌های شاخص اجرایی استان در این هفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، بیشتر این برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به‌صورت برخط و مجازی و مابقی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حضوری برگزار می‌شود.

توصیفیان هفته جهانی کارآفرینی (GEW) را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای هماهنگ جهانی برای ترویج و توسعه کارآفرینی برشمرد و گفت: امسال برنامه‌ها و رویدادهای متنوع و گسترده‌ای در این هفته به‌صورت هم‌زمان و هماهنگ در بیش از 180 کشور با مشارکت بیش از 20 هزار نفر و در قالب 40 هزار فعالیت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تجربه پیشرفت کشورهای دنیا نشان می‌دهد که کارآفرینان خلاق قادر هستند جهش‌های اجتماعی و اقتصادی را رقم بزنند و این امر جز با ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی در میان تک‌تک مردم محقق نخواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی سکویی برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش‌آفرینان عرصه کارآفرینی است تا از این طریق زیست‌بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب در کشور ایجاد و در سطح ملی و جهانی تقویت شود.

توصیفیان با بیان اینکه در این رویداد هماهنگ با تشویق افراد تلاش می‌شود تا نسل جدیدی از کارآفرینان به راه‌اندازی کسب‌وکار فکر و کار شخصی خود را آغاز کنند، تصریح کرد: با توجه به جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان، اهمیت کارآفرینی در شرایط کنونی جامعه دوچندان شده است.

وی خاطرنشان کرد: هفته جهانی کارآفرینی فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به نوآورانی است که به تعبیر مقام معظم رهبری ارزش‌آفرینان جامعه هستند و با خطرپذیری و صبر، سرمایه اصلی را برای جهش اقتصادی کشور فراهم می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان برگزاری این رویداد را در راستای ارج نهادن به نوآوران و خالقان اشتغال دانست و افزود: طراحی فعالیت‌های این رویداد می‌تواند به‌صورت محلی، ملی و یا بین‌المللی مردم را به کشف استعداد و پتانسیل‌های خود تشویق کرده و به‌عنوان آغازگران و نوآوران، وارد عرصه کسب‌وکار کند.

دوشنبه 17 آبان‌ماه به‌عنوان «کارآفرینی، تولید و اشتغال پایدار»، سه‌شنبه 18 آبان‌ماه «کارآفرینی، مانع‌زدایی و مبارزه با فساد»، چهارشنبه 19 آبان‌ماه «کارآفرینی و فناوری‌های نوین»، پنجشنبه 20 آبان‌ماه «کارآفرینی و زنان»، جمعه 21 آبان‌ماه «کارآفرینی اجتماعی»، شنبه 22 آبان‌ماه «نهادها، بنیادها و شبکه‌سازی کارآفرینی» و یکشنبه 23 آبان‌ماه «کارآفرینی، آموزش و مشاوره» نام‌گذاری شده است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/48119