شناسه خبر:48119
1400/8/18 08:46:26
به‌مناسبت هفته جهانی کارآفرینی؛

70 عنوان برنامه کارآفرینی در همدان اجرا می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در هفته جهانی کارآفرینی (17 تا 23 آبان‌ماه) 70 عنوان برنامه در این استان اجرا می‌شود که با توجه به شیوع بیماری کرونا، اجرای بیشتر آن‌ها در بستر فضای مجازی است.

«احمد توصیفیان» روز دوشنبه اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این هفته برنامه‌های متنوع و متعددی را با محور بخش خصوصی و با هدف توسعه فردی، انگیزشی و انتقال تجربه بزرگان کارآفرینی برای قشرهای مختلف جامعه برگزار می‌کند.

وی افزود: برگزاری وبینار، سمینار، ایده پارک مجازی، برگزاری مسابقات خلاقیت، افتتاح مراکز شتابدهی و آکادمی کسب‌وکار، برگزاری بازارچه‌های محصولات کارآفرینانه، دورهمی با کارآفرینان و صاحب‌نظران کارآفرینی، بازدید از مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، جلسات هم‌اندیشی کارآفرینان از برنامه‌های شاخص اجرایی استان در این هفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، بیشتر این برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به‌صورت برخط و مجازی و مابقی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حضوری برگزار می‌شود.

توصیفیان هفته جهانی کارآفرینی (GEW) را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای هماهنگ جهانی برای ترویج و توسعه کارآفرینی برشمرد و گفت: امسال برنامه‌ها و رویدادهای متنوع و گسترده‌ای در این هفته به‌صورت هم‌زمان و هماهنگ در بیش از 180 کشور با مشارکت بیش از 20 هزار نفر و در قالب 40 هزار فعالیت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تجربه پیشرفت کشورهای دنیا نشان می‌دهد که کارآفرینان خلاق قادر هستند جهش‌های اجتماعی و اقتصادی را رقم بزنند و این امر جز با ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی در میان تک‌تک مردم محقق نخواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی سکویی برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش‌آفرینان عرصه کارآفرینی است تا از این طریق زیست‌بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب در کشور ایجاد و در سطح ملی و جهانی تقویت شود.

توصیفیان با بیان اینکه در این رویداد هماهنگ با تشویق افراد تلاش می‌شود تا نسل جدیدی از کارآفرینان به راه‌اندازی کسب‌وکار فکر و کار شخصی خود را آغاز کنند، تصریح کرد: با توجه به جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان، اهمیت کارآفرینی در شرایط کنونی جامعه دوچندان شده است.

وی خاطرنشان کرد: هفته جهانی کارآفرینی فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به نوآورانی است که به تعبیر مقام معظم رهبری ارزش‌آفرینان جامعه هستند و با خطرپذیری و صبر، سرمایه اصلی را برای جهش اقتصادی کشور فراهم می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان برگزاری این رویداد را در راستای ارج نهادن به نوآوران و خالقان اشتغال دانست و افزود: طراحی فعالیت‌های این رویداد می‌تواند به‌صورت محلی، ملی و یا بین‌المللی مردم را به کشف استعداد و پتانسیل‌های خود تشویق کرده و به‌عنوان آغازگران و نوآوران، وارد عرصه کسب‌وکار کند.

دوشنبه 17 آبان‌ماه به‌عنوان «کارآفرینی، تولید و اشتغال پایدار»، سه‌شنبه 18 آبان‌ماه «کارآفرینی، مانع‌زدایی و مبارزه با فساد»، چهارشنبه 19 آبان‌ماه «کارآفرینی و فناوری‌های نوین»، پنجشنبه 20 آبان‌ماه «کارآفرینی و زنان»، جمعه 21 آبان‌ماه «کارآفرینی اجتماعی»، شنبه 22 آبان‌ماه «نهادها، بنیادها و شبکه‌سازی کارآفرینی» و یکشنبه 23 آبان‌ماه «کارآفرینی، آموزش و مشاوره» نام‌گذاری شده است.

شناسه خبر 48119