شناسه خبر:81958
1403/2/10 15:12:44
در دومین روز از هفته بزرگداشت شورای اسلامی شهر و روستا صورت گرفت:

آغاز عملیات عمرانی پیاده‌‌راه باباطاهر توسط شهرداری منطقه چهار همدان

عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان توسط شهرداری منطقه چهار آغاز شد.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

شهردار همدان صبح روز دوشنبه در دومین روز از هفته بزرگداشت شورای اسلامی شهر و روستا که عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار منطقه چهار، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان همدان و اصحاب رسانه آغاز شد، با بیان اینکه در طرح جامع شهری تمامی خیابان‌های منتهی به میدان امام خمینی (ره) تبدیل به پیاده‌راه خواهد شد، عنوان کرد: پیاده‌راه‌سازی این خیابان‌ها در دستور کار شهرداری قرار دارد.
سیدمسعود حسینی با تبریک فرا رسیدن هفته بزرگداشت شورای اسلامی به منتخبان مردم و آرزوی توفیق خدمت‌رسانی بهتر به مردم، خاطرنشان کرد: امید است که در آستانه دهه با سعادت کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع)، اجرای این پروژه برای مردم عزیزمان با خیر و برکت باشد.

وی اجرای طرح مطالعاتی این پروژه را براساس تجربیات پیاده‌راه بوعلی و اکباتان بیان کرده و گفت: برای پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر نیز از نظرات اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا همدان و بازخورد‌های گرفته‌شده از مردم استفاده کرده‌ایم.

شهردار همدان با بیان اینکه در پیاده‌راه باباطاهر فاز نخست به متراژ 100 متر انجام خواهد شد، ابراز کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قرار بر این شد که بعد از آغاز پیاده‌راه، جریان تردد وسایل نقلیه نیز برای سهولت کار مردم ادامه داشته باشد.

حسینی از اولویت قرار دادن پیاده‌راه‌سازی سایر خیابان‌های منتهی به میدان امام خمینی (ع) خبر داد و اشاره کرد: برای اینکه در اجرای این پروژه خدمت‌رسانی به مردم را دچار اختلال نکنیم، از نظرات و پیشنهادات کسبه محترم و ساکنین در این محدوده نیز استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌سازی‌های انجام‌شده در شهر همدان از بهترین پروژه‌های کشور است، خاطرنشان کرد: در بودجه مصوب گردشگری نیز به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم اعتباری بالغ‌بر 300 میلیارد تومان برای حوزه پیاده‌راه‌سازی و جداره‌سازی میدان امام خمینی (ره) درنظر گرفته شده است.

* شورای اسلامی شهر همدان بر اجرای پروژه‌های شهرداری نظارت دارد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن هفته شوراها به اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، عنوان کرد: در شهر همدان نیز هم‌زمان با سراسر کشور در روز نهم اردیبهشت‌ماه سال 1378 شورای اسلامی تشکیل شد.

محمود مسگریان شورای اسلامی را زبان گویای مردم دانست و گفت: مردم با حضور در انتخابات شورای اسلامی وکلای خود را برای آنچه که شهرداری می‌خواهد انجام دهد، انتخاب می‌کنند.

وی تصویب سیاست‌های کلی شهرداری را یکی از وظایف شورای اسلامی دانست و بیان کرد: بعد از تصویب این سیاست‌ها نیز نظارت بر اجرای آن برعهده شورای اسلامی است که حتی شورای اسلامی بر تصویب بودجه‌ها نیز نظارت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه احداث پیاده‌راه‌ها در همدان از مصوبات دوره قبلی شورای اسلامی همدان است، عنوان کرد: خوشبختانه شهر همدان در زمینه پیاده‌راه‌سازی پیشینه خوبی در خیابان بوعلی‌سینا و اکباتان دارد و احداث این پیاده‌راه‌ها باید بیشترین فایده را برای مردم عزیز و به‌ویژه کسبه محترم داشته باشد.

مسگریان با تشکر از زحمات شهرداری منطقه چهار همدان درخصوص پیگیری اجرای پروژه‌های عمرانی، گفت: تردد وسایل نقلیه عمومی بعد از پایان پروژه در خیابان برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه چهار همدان یکی از مناطق پیشتاز همدان در اجرای پروژه‌های عمرانی است، ابراز کرد: شورای اسلامی شهر همدان بر اجرای این پروژه نیز همچون سایر پروژه‌ها نظارت مستمر خواهد داشت تا مردم رضایتمندی لازم را داشته باشند.

* آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر با 10 میلیارد تومان اعتبار

شهردار منطقه چهار همدان نیز با بیان اینکه فاز نخست این پروژه به متراژ 100 متر انجام می‌شود، عنوان کرد: برای این پروژه اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

علی طهماسبیان با اشاره به اینکه عرض این پیاده‌راه 33 الی 35 متر مربع است، گفت: قرار است که فاز نخست سایر خیابان‌ها نیز در آینده نزدیک انجام شود.

وی با بیان اینکه تمامی خیابان‌های 6 گانه قابلیت پیاده‌راه‌سازی همچون میدان امام خمینی (ره) را دارند، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قرار است که این پروژه ظرف 80 روز به سرانجام برسد و سعی بر این است که بتوانیم مدت آن را بین 10 الی 20 روز کاهش بدهیم.

شهردار منطقه چهار همدان اجرای این پروژه‌ها را ملزم به همکاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان دانست و اشاره کرد: نیاز است که برای اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر این پروژه ادارات برق، گاز و آب نیز همکاری لازم را با این شهرداری داشته باشند که تأخیر در روند اجرای این پیاده‌راه موجب نارضایتی مردم عزیز و کسبه محترم بازار نشود.

طهماسبیان ضمن قدردانی از دانشگاه بوعلی‌سینا همدان که انجام تحقیقات این پروژه را برعهده داشت، گفت: لازم است که از زحمات آقای دکتر سجادزاده نیز که در انجام این تحقیقات به‌صورت مستمر همکاری داشته‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه در خیابان باباطاهر بین 50 الی 60 سانت آسفالت‌ریزی انجام شده است، ابراز کرد: تمامی این آسفالت‌ها توسط کارخانه آسفالت و با همکاری سازمان عمران بازیافت انجام می‌گیرد و همچنین ماشین‌آلات اجرای این پیاده‌راه آماده است و از همین امروز پروژه شروع به کار می‌کند.

شناسه خبر 81958