کد خبر : 80206
تاریخ : 1402/12/15
گروه خبری : جامعه

حدود 6.5 تُن مواد مخدر امسال در همدان کشف شد

سرهنگ عباس عزیزی روز دوشنبه با بیان اینکه 6 تُن و 455 کیلوگرم انواع مواد مخدر 11 ماهه امسال در این استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: کاهش سطح کشت خشخاش و مواد مخدر از سوی طالبان و جانفشانی مرزبانان فراجا در کنترل شدید مرزها به‌منظور پیشگیری از ورود مواد مخدر به کشور از مهم‌ترین عوامل افزایش نیافتن میزان کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان و سایر استان‌ها است.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر انسداد مرزها، برخورد با سرشبکه‌ها و باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر موجب شده که شاهد جابه‌جایی مواد مخدر با اوزان بالا نباشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان توضیح داد: قاچاقچیان سابقه‌دار سعی در انتقال محموله‌های بیش از 100 کیلوگرم دارند، اما افراد نوظهور و جدید قاچاق مواد مخدر را ابتدا از 2 تا 10 آغاز می‌کنند؛ بنابراین با دستگیری و زندانی کردن سرشبکه باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر میزان کشفیات پلیس نیز کاهش می‌یابد.

سرهنگ عزیزی گرانی مواد مخدر را از دیگر علل کاهش کشفیات دانست و گفت: همچنین نرخ مواد مخدر صنعتی دو برابر افزایش داشته است

وی با بیان اینکه گرانی مواد مخدر موجب کاهش حجم قاچاق کالا شده، اظهار کرد: با وجود افزایش 23 درصدی عملیات‌ پلیسی، اما حجم کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری افزایشی نداشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار کرد: میزان دستگیری قاچاقچیان و خُرده‌فروشان مواد مخدر در 11 ماهه امسال با 12 درصد افزایش به سه هزار و 365 نفر رسیده است.

سرهنگ عزیزی افزود: 9 هزار و 800 معتاد، نگهدارنده و مصرف‌کننده مواد مخدر از ابتدای سال 1402 تا پایان بهمن‌ماه دستگیر شدند که در این زمینه هم شاهد افزایش 27 درصدی دستگیرشدگان هستیم.

وی گفت: 45 باند تهیه و توزیع مواد مخدر 11 ماهه امسال منهدم شدند که 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان ادامه داد: 12 هزار و 159 عملیات پلیسی شامل کنترل مسیرهای ارتباطی، شناسایی خانه‌های تیمی محل عرضه و تبادل و فروش مواد مخدر، تعقیب و مراقبت، ایست و بازرسی اجرا شده است.

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/80206