شناسه خبر:80206
1402/12/15 09:53:10

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: 6 تُن و 455 کیلوگرم انواع مواد مخدر 11 ماهه امسال در این استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

سرهنگ عباس عزیزی روز دوشنبه با بیان اینکه 6 تُن و 455 کیلوگرم انواع مواد مخدر 11 ماهه امسال در این استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: کاهش سطح کشت خشخاش و مواد مخدر از سوی طالبان و جانفشانی مرزبانان فراجا در کنترل شدید مرزها به‌منظور پیشگیری از ورود مواد مخدر به کشور از مهم‌ترین عوامل افزایش نیافتن میزان کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان و سایر استان‌ها است.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر انسداد مرزها، برخورد با سرشبکه‌ها و باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر موجب شده که شاهد جابه‌جایی مواد مخدر با اوزان بالا نباشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان توضیح داد: قاچاقچیان سابقه‌دار سعی در انتقال محموله‌های بیش از 100 کیلوگرم دارند، اما افراد نوظهور و جدید قاچاق مواد مخدر را ابتدا از 2 تا 10 آغاز می‌کنند؛ بنابراین با دستگیری و زندانی کردن سرشبکه باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر میزان کشفیات پلیس نیز کاهش می‌یابد.

سرهنگ عزیزی گرانی مواد مخدر را از دیگر علل کاهش کشفیات دانست و گفت: همچنین نرخ مواد مخدر صنعتی دو برابر افزایش داشته است

وی با بیان اینکه گرانی مواد مخدر موجب کاهش حجم قاچاق کالا شده، اظهار کرد: با وجود افزایش 23 درصدی عملیات‌ پلیسی، اما حجم کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری افزایشی نداشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار کرد: میزان دستگیری قاچاقچیان و خُرده‌فروشان مواد مخدر در 11 ماهه امسال با 12 درصد افزایش به سه هزار و 365 نفر رسیده است.

سرهنگ عزیزی افزود: 9 هزار و 800 معتاد، نگهدارنده و مصرف‌کننده مواد مخدر از ابتدای سال 1402 تا پایان بهمن‌ماه دستگیر شدند که در این زمینه هم شاهد افزایش 27 درصدی دستگیرشدگان هستیم.

وی گفت: 45 باند تهیه و توزیع مواد مخدر 11 ماهه امسال منهدم شدند که 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان ادامه داد: 12 هزار و 159 عملیات پلیسی شامل کنترل مسیرهای ارتباطی، شناسایی خانه‌های تیمی محل عرضه و تبادل و فروش مواد مخدر، تعقیب و مراقبت، ایست و بازرسی اجرا شده است.

 

شناسه خبر 80206