شناسه خبر:82159
1403/2/16 19:11:40

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: 32 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب شهری و 1.5 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب روستایی سال گذشته در استان اجرا شده است.

فرهاد بختیاری‌فر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران ابراز کرد: 32 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب شهری و 1.5 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب روستایی سال گذشته در استان اجرا شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه درحال حاضر در 11 شهر و روستای استان همدان جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب انجام می‌شود، افزود: شهرهای همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستاهای ارزانفود، سیمین و ابرو از تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند.

وی اظهار کرد: درحال حاضر یک‌هزار و 610 کیلومتر شبکه توزیع و 75 کیلومتر خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب شهری و 40 کیلومتر شبکه توزیع و 10 کیلومتر خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه ورود میلیون‌ها لیتر فاضلاب به رودخانه‌ها، دریاها و منابع آب زیرزمینی باعث آلودگی شدید و خطرناک محیط زندگی انسان و سایر موجودات زنده می‌شود، عنوان کرد: شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب ازجمله تأسیسات زیربنایی در شهرها و روستاها هستند که هدف آن‌ها انتقال و تصفیه فاضلاب تولیدی به تصفیه‌خانه برای بی‌اثر کردن خطرات و تهدیدات ناشی از دفع غیر بهداشتی آن و درنهایت تأمین رفاه عمومی است.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های جمع‌آوری فاضلاب به‌منظور جلوگیری از انواع آلودگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطرح کرد: بی‌تفاوتی در قِبال دفع حجم بالایی از آلاینده‌های مختلف در محیط از طریق فاضلاب‌های خانگی، مردم را با خطرات بروز بیماری‌ها و اثرات ناخوشایندی اعم از مناظر زشت و بوی نامطبوع مواجه کرده و تأثیر مستقیم و غیر مستقیم بر محیط‌زیست دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82159