شناسه خبر:12399
1398/7/7 10:15:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت از ثبت اطلاعات سیل‌زدگان حوزه کشاورزی این شهرستان در سامانه «سجاد» خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 45 هزار تن انار از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

فرج‌علی امیری اظهار کرد: بیش‌از دو هزار و 700 هکتار از باغ‌‌های انار استان لرستان در کوهدشت واقع‌شده و متوسط عملکرد انار در کشور حدود 12 تا 15تن در هر هکتار است، اما در باغ‎های این شهرستان بین 25 تا 30 تن انار برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود 45 هزار تن انار از سطح باغ‌های شهرستان کوهدشت برداشت شود، افزود: در بخش کوهنانی پیش‌بینی تولید 40 هزار تن انار را داریم که از این مقدار 30 هزار تن مربوط به باغ‌های زیرتنگ است.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت با بیان اینکه برداشت انار به‌صورت رسمی در نیمه دوم مهرماه آغاز می‌شود، عنوان کرد: سیل با توجه به بارندگی‌های به‌موقع چندان تأثیری در کاهش عملکرد باغ‎های انار این شهرستان نداشته و باغ‎های انار منطقه زیرتنگ پس‌ از سیل، لایروبی و بندهای این منطقه نیز که از بین رفته‌ بود، ترمیم شده‌است.

وی با بیان اینکه با لایروبی بندها آب به‌موقع به باغ‌های انار کوهدشت رسیده و با کاهش آب در این منطقه رو به‌رو نبوده‌ایم، بیان کرد: اطلاعات سیل‌زدگان حوزه جهاد کشاورزی این شهرستان در سامانه«سجاد» ثبت و خسارت تعدادی از کشاورزان پرداخت شده‌است، برای پرداخت مابقی سیل‌زدگان نیز در حال پیگیری هستیم.

امیری نبود برند را یکی از مهم‌ترین مشکلات باغ‌های انار کوهدشت دانست و گفت: انار این شهرستان دارای ارقام ملس سیاب، یاقوت سیاب و شیرین سیاب بوده و صادر می‌شود، اما انار منحصربه‌فرد لرستان دارای برند نیست و هم‌چنین به‌علت نبود سردخانه و انبار در منطقه زیرتنگ هرساله با تلف محصول و افت قیمت روبه‌رو هستیم.

 

شناسه خبر 12399