شناسه خبر:13078
1398/7/26 12:42:17

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از هزینه 400 میلیون تومانی برای برپایی موکب‌های اربعین حسینی در همدان خبرداد

حجت‌الاسلام حاجی‌رضا زین‌العابدینی، با بیان اینکه از عایدات موقوفات، سه موکب در سطح استان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی(ع) برپا شده است اظهار کرد: موکب بهشت هاجر شهرستان ملایر، پل فرهنگیان همدان و گردنه اسدآباد در حال حاضر به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از زوار اربعین حسینی با غذای گرم در این موکب‌ها گفت: آماده اسکان زائران در مواقع ضروری نیز هستیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه هنوز مبالغ هزینه‌کرد این موکب‌ها  مشخص نیست اما پیش‌بینی اولیه 400 میلیون تومان است گفت: با توجه به موج بازگشت زائران احتمال افزایش هزینه‌ها وجود دارد، هرچند مقداری از هزینه‌ها برای یک دوره و با توجه به نیاز انجام شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موقوفاتی برای هزینه در اربعین حسینی در استان وجود دارد افزود: قالب موقوفات در حوزه عزاداری و تعزیه‌داری سیدالشهدا(ع) است که برخی از نیات مقید به دهه عاشورا و برخی مقید به دهه آخر صفر است، اما برخی به طور مطلق بیان شده که برای عزاداری حضرت سید‌الشهدا(ع) باشد و به کل ایام محرم و صفر ختم می‌شود.

زین‌العابدینی با بیان اینکه برخی از موقوفات مقید به زمان هستند که مثلا نام مسجد و روستا عنوان شده است گفت: عواید برخی از موقوفاتی که می‌شد در اربعین هزینه شود، احصاء شده و از محل موقوفات در این روزها هزینه‌ می‌شود.

 


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 13078