شناسه خبر:13307
1398/8/6 09:57:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از ثبت یک وقف جدید در همدان در نخستین روز از دهه وقف خبر داد.

حجت‌الاسلام حاجی رضا زین‌العابدینی با اشاره به آغاز دهه وقف در همدان اظهار کرد: در این ایام 40 عنوان برنامه نظیر افتتاح نمایشگاه وقف، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار و غبارروبی آستان مقدس امامزادگان با حضور مسئولان از برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش «یاوران وقف» با حضور مسئولان، خیران، یاوران وقف برگزار خواهد شد گفت: برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در تمام شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌های مورد توجه در این ایام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه در نخستین روز از دهه وقف شاهد ثبت یک وقف جدید در استان بودیم افزود: عرصه و اعیان یک باب منزل مسکونی به متراژ 185 متر به ارزش 3 میلیارد ریال توسط فردی خیر به نام ملوک رضایی برای کمک به هزینه‌های حوزه علمیه شهرستان اسدآباد وقف شد.

وی در ادامه همفکری مسوولان، واقفان و خیرین در راستای ارتقای فرهنگ غنی وقف مهم عنوان کرد و گفت: امروزه بسیاری از موقوفات در حوزه سلامت، علم‌آموزی، اقتصاد، فرهنگ و صنعت برای مردم اثرگذار بوده و برای واقفان یک باقیات‌الصالحات است.

زین العابدینی بیان کرد: «وقف، بهره‌وری موقوفات و رونق تولید» عنوان روز اول، «وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت» عنوان روز دوم، «وقف، خدمات اجتماعی، اجرای امینانه نیات واقفین» عنوان روز سوم و «وقف، بقاع متبرکه، زمینه‌ساز تحقق گام دوم انقلاب» عنوان روز چهارم دهه وقف امسال است.

وی با اشاره به اینکه عنوان روز پنجم هفته وقف نیز«وقف محیط زیست، بهداشت و سلامت» و عنوان روز ششم «وقف، تحکیم بنیان خانواد، کاهش آسیب‌های اجتماعی» نام‌گذاری شده است، بیان کرد: عنوان روز هفتم «وقف، مهدویت، تمدن اسلامی»، روز هشتم «وقف توسعه پژوهش‌های نوین»، روز نهم «وقف، موسسات خیریه و توسعه مشارکت‌های مردمی» و عنوان روز دهم «وقف، رسانه، تکریم واقفین خیراندیش» است.

شناسه خبر 13307