شناسه خبر:14558
1398/9/11 09:39:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: امسال از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده 290 میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان اختصاص یافته است.

عزیزالله عباسپور روز یکشنبه اظهار کرد: از این میزان درآمد مالیاتی 192 میلیارد و 580 میلیون ریال به شهرداری‌ها و مابقی آن جهت توسعه روستاها، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به دهیاری‌ها اختصاص یافته است.

وی مالیات را زمینه‌ساز تامین منابع مورد نیاز دولت و ارائه خدمات مطلوب به مردم دانست و یادآور شد: عواید حاصل از مالیات، توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربنایی استان را فراهم می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: طبق ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، سه درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده وصول شده در هر شهرستان بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شود.

عزیرپور اضافه کرد: شناسایی منابع جدید مالیاتی، بهینه‌سازی و شناسایی درآمدهای واقعی و ساماندهی معافیت‌های مالیاتی از اقدامات و راهکارهایی است که با هدف افزایش درآمدهای مالیاتی، اجرایی و عملیاتی شده است.

وی در خصوص بخشودگی‌های مالیاتی در استان نیز اظهارکرد: براساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور از دهم مرداد تا پایان مهرماه سال‌ جاری 2 هزار و 363 درخواست بخشودگی 100 درصدی جرائم اشخاص حقیقی و حقوقی استان توسط اداره‌کل امور مالیاتی ایلام پذیرفته شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام اضافه کرد: در این راستا 529 میلیارد و 423 میلیون ریال جرائم مالیاتی این استان در این مدت بخشوده شده است.

عزیرپور افزود: درصد بخشودگی جرائم بعد از مهرماه تا پایان سال کاهش یافته و در صورت عدم پرداخت، بدهی مالیاتی قطعی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام تاکید کرد: از ابتدای آبان‌ماه شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی در استان فرصت دارند از بخشودگی 98 درصدی جرائم استفاده کنند که در صورت تاخیر، هر ماه دو درصد جرائم قابل بخشش بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: مودیان مالیاتی که بابت عملکرد سال 97 اصل مالیات را پرداخت کنند در صورتی‌که یک‌ماه از ابلاغ برگ مالیات قطعی نگذشته باشد می‌توانند از بخشودگی صددرصد جرائم برای عملکرد سال 97 استفاده کنند.

شناسه خبر 14558