شناسه خبر:15984
1398/10/15 08:36:51
بر مبنای ارزیابی سامانه ملی مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی:

کسب رتبه برتر آبفار همدان در حوزه کنترل کیفیت و بهداشت آب شرب

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره کنترل کیفی و امور آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان از کسب رتبه برتر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در سال 97 در حوزه کنترل کیفی و بهداشت آب شرب خبر داد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان؛ جهانگیر سلگی با بیان اینکه این نوع ارزیابی بر مبنای چند شاخص کلیدی انجام شده‌است، اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی همدان، از سال گذشته هشت آزمایشگاه مستقر در سراسر استان با بررسی دو هزار و 700 نمونه آب از 900 روستا به بررسی کیفیت آب روستاهای استان پرداختند.

وی ادامه داد: پس از جمع‌آوری و ثبت اطلاعات در سامانه جامع مدیریت آزمایشگاهی کشور، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در حوزه کنترل کیفیت و بهداشت آب، رتبه برتر را کسب کرد.

رئیس اداره کنترل کیفی و امور آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان همچنین با بیان اینکه در زمینه ایمنی آب، آبفار استان همدان توانست رتبه پنجم را در سطح کشور از آن خود کند، عنوان کرد: این موارد مؤید کیفیت نسبی و ایمنی آب شرب در روستاهای استان است.

سلگی با بیان اینکه در ارزیابی ایمنی آب، مجتمع سنگستان به‌صورت آزمونه، مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این مجتمع، 6 روستای استان را زیر پوشش دارد که در این رابطه منابع آب، مخازن و تهدید‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی در پایان گفت: همه اطلاعات جمع‌آوری شده در شهرستان‌ها، پس از جمع‌بندی به سامانه مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی کشور ارسال شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته در حوزه کنترل کیفی و بهداشت آب، رتبه برتر و در حوزه ایمنی آب نیز شرکت توانست رتبه پنجم کشور را از آن خود کند.

شناسه خبر 15984