شناسه خبر:17761
1398/12/5 08:39:17

سپهرغرب، گروه خبر: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا گفت: به‌زودی سهمیه همدان از وزارت بهداشت در توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده ارسال می‌شود.

ایرج خدادادی نسبت به نحوه توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در کشور و به تبع آن در استان همدان جهت کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت برای دسترسی آسان و عادلانه به ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، دولت تصمیم گرفته از تولیدکنندگان محصولات را خریداری و به شیوه کنترل‌شده و نظارتی از طریق معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع و در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه اقدام مذکور باعث می‌شود دست واسطه‌ها کوتاه و افراد سودجو حذف شوند، گفت: این چرخه توزیع باعث می‌شود تمام محصولات تولیدی به سطح عرضه بیایند و این اقدام بسیار خوبی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه سهمیه‌های استانی درحال توزیع است و سهمیه استان نیز به‌زودی خواهد رسید، خاطرنشان کرد: روزهای آتی شاهد ورود این اقلام به استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه توزیع یکپارچه باعث می‌شود کمبودهای موجود برطرف شود، گفت: همان‌طور که تولید مستمر خواهد بود، توزیع نیز مستمر می‌شود.

خدادادی ادامه داد: داروخانه‌ها اگر قبلاً ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده داشتند، می‌توانند آن را بفروشند و منعی در این زمینه نیست، اما شرکت‌های تولیدکننده اجازه ندارند این اقلام را به هیچ‌کس جز هیئت‌امنای ارزی و وزارت بهداشت بفروشند.

وی با تأکید بر اینکه اگر موجودی در داروخانه‌ها متعلق به قبل باشد منعی برای فروش آن‌ها نیست، گفت: بازرسی ما از داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی به‌صورت مستمر وجود دارد و در برخی مواقع تشدید شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه پاییز بازرسی‌ها به‌خاطر شیوع آنفلوآنزای فصلی و اکنون نیز به‌خاطر اینکه در برخی نقاط کشور بیماران مشکوک کرونا مشاهده شده، افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم تا اقلامی که در حیطه بازرسی ما هست عادلانه و مناسب توزیع شوند و افراد سودجو سعی به فرصت‌طلبی نکنند و کالای غیر مجاز نفروشند، تأکید کرد: داروخانه‌ها، تجهیزات پزشکی و غیره زیر نظر ما هستند و مانند قبل نظارت بر آن‌ها را داریم.

شناسه خبر 17761