شناسه خبر:18042
1398/12/12 10:01:04
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان:

آزمایش کرونا از امروز در همدان انجام می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: آزمایش کروناویروس از امروز یکشنبه در همدان انجام می‌شود.

منوچهر کرمی روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه همدان وضعیت مطلوبی در اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا دارد، اظهار کرد: با دقت نظر در این موضوع، مردم بسیاری از راهکارهای بهداشتی را رعایت کردند و اقدامات قبل از اینکه بیماری به‌صورت گسترده شیوع یابد، انجام شده بود.

وی با اشاره به اینکه بیماری در محورهای مختلف شناسایی شده بود، افزود: ردیابی تماس افراد بیمار مشکوک به کرونا، توجه به بهداشت محیطی، بسیج همگانی مقابله با بیماری و آموزش مردم از طریق خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات به‌شمار می‌رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک و مدارس، عنوان کرد: همکاری کارکنان و دستگاه‌های خدماتی و امدادی نیز بسیار جالب توجه بود.

وی در خصوص نبود وسایل بهداشتی در داروخانه‌ها، اذعان کرد: وسایل بهداشتی در اختیار تمام کارکنان بهداشتی و درمانی قرار گرفته‌است.

     فرد با هرگونه علائم مشابه به کرونا مورد معاینه قرار می‌گیرد

کرمی با بیان اینکه فرد با هرگونه علائم مشابه به کرونا مورد معاینه قرار می‌گیرد، ادامه داد: در صورتی که فردی با علائم این بیماری به کلینیک و مراکز بهداشتی مراجعه کند، زودتر معاینه شده و ماسک در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی از باز بودن 16 ساعته 23 مرکز بهداشتی در استان همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: افرادی که دچار سرماخوردگی شده‌اند، می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان یادآوری کرد: آمار همدان تاکنون دو نفر مثبت به کرونا ویروس بوده که یک نفر فوت شده‌است.

کرمی با اشاره به اینکه آزمایش 17 نفر مشکوک به این بیماری تا دیروز منفی اعلام شده‌است، گفت: نتیجه آزمایش مبتلایان به کروناویروس، 48 ساعته مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه علت اعلام دیر نتیجه آزمایش‌ها در روزهای اخیر شلوغی مراکز آزمایشگاهی بود، ابراز کرد: فرایندی پیش‌بینی شده که از امروز یکشنبه آزمایش‌ها در همدان انجام شود.

     سامانه تلفنی مشاوره کرونا در همدان راه‌اندازی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان همچنین از راه‌اندازی سامانه تلفنی مشاوره کرونا در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.

کرمی اظهار کرد: شماره تماس 3143 به‌منظور ارائه مشاوره و پاسخگویی به سؤال‌های مردم استان همدان در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری کروناویروس راه‌اندازی شده و این سامانه هم‌زمان جوابگوی 50 نفر است.

شناسه خبر 18042