شناسه خبر:18466
1398/12/22 09:56:04

سپهرغرب، گروه خبر: میدان عرضه دام شهرستان دیواندره برای حفظ سلامتی چوبداران و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با دستور مقام قضائی تا اطلاع ثانونی پلمب شد.

مدیر دامپزشکی دیواندره روز گذشته با بیان اینکه در راستایی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این میدان دام پلمب شد، اظهار کرد: دامداران و چوبداران جهت حفظ سلامتی خود و خانواده و همشهریان از مراجعه به میدان دام تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

اهون احمدی افزود: میدان عرضه و خرید‌وفروش دام، محل تجمعات تعداد زیادی افراد بود که روزانه از ساعت هشت تا 12 در این مکان اقدام به خرید و فروش دام زنده می‌کردند که این خود تهدید بزرگی برای انتقال ویروس کرونا است.

وی یادآوری کرد: فروش مرغ زنده از هر طریق و کانالی، غیرقانونی و غیربهداشتی است زیرا احتمال انتقال انواع بیماری‌های خطرناک مشترک انسان و پرندگان به‌خصوص آنفلونزا را بالا خواهد برد، پس با این‌گونه مراکز نیز در سطح شهرستان برخورد می‌کنیم.

احمدی به حفظ سلامت شهروندان در این ایام تأکید کرد و ادامه داد: مردم از خرید مرغ زنده در هر جا و مکانی خودداری کرده و فقط مرغ پرکنده کشتار روز را که زیر نظر بازرسان سازمان دامپزشکی کشتار و بسته‌بندی شده و در مراکز مجاز تحت نظر شبکه دامپزشکی شهرستان توزیع می‌شود خریداری و مصرف کنند.

وی تصریح کرد: بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان هر روزه به‌صورت نامحسوس از سطح بازار و مغازه‌ها بازدید کرده و با کسانی که بخواهند سلامت مردم را با فروش مواد پروتئینی تاریخ مصرف گذشته به خطر بیندازند به‌شدت برخورد خواهند کرد.

 

شناسه خبر 18466