شناسه خبر:21383
1399/2/23 00:22:51
معاون دانشگاه علوم ‌پزشکی ابن سینا همدان خبر داد:

حضور 150 دانشجوی خارجی در استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به حضور 150 دانشجوی خارجی در استان همدان، گفت: غربالگری این دانشجویان به‌طور مداوم انجام می‌شود و ضد عفونی خوابگاه‌ها نیز صورت می‌گیرد.

سیده‌زهرا اصغری روز گذشته در نشست با دبیران تشکل‌های دانشجویی که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: اولویت دانشگاه و معاونت فرهنگی و دانشجویی بیش از هر چیز دیگر سلامت دانشجویان بوده و نخستین اصل این است که دانشجویان به سلامت وارد دانشگاه شوند و در دانشگاه نیز به سلامت ترم تحصیلی را ادامه دهند.

وی عنوان کرد: هر زمان که بازگشایی دانشگاه‌ها تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت باشد، ما نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوابگاه دانشجویی را بازگشایی می‌کنیم و در این خصوص همه تلاش‌های خود را به‌کار خواهیم بست.

این مقام مسئول با اشاره به حضور 150 دانشجوی خارجی و اینترن در استان همدان، بیان کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون به‌صورت مرتب و مداوم غربالگری این دانشجویان و همچنین ضد عفونی خوابگاه‌ها انجام و بسته‌های بهداشتی نیز بین دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها توزیع شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان به همکاری تمام قسمت‌های دانشگاه به‌خصوص معاونت‌های غذا و دارو و بهداشتی با این معاونت در ایام مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: کلاس‌های آموزشی باید به‌صورت مرحله‌ای بازگشایی شوند تا شاهد ازدحام جمعیت دانشجویان در خوابگاه‌ها نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به نحوه پرداخت شهریه در خوابگاه‌های خصوصی بیان کرد: در جلسه شورای نظارت بر خوابگاه‌های خصوصی استان همدان با توجه به اینکه بیشتر خوابگاه‌های خصوصی استیجاری بوده و مسئولان آن باید اجاره پرداخت کنند، تصمیم بر آن شد که 70 درصد هزینه خوابگاه توسط دانشجویان پرداخت شود.

اصغری تأکید کرد: با توجه به اینکه سلف‌سرویس دانشجویی محل تجمع بوده و امکان شیوع ویروس کرونا درصورت بازگشایی آن وجود خواهد داشت، بنابراین درصورت بازگشایی دانشگاه، سلف‌سرویس تعطیل بوده و وعده‌های غذایی در ظروف یک‌بار مصرف به خوابگاه‌ها ارسال خواهد شد.

وی به همکاری دانشجویان برای رصد وضعیت بهداشتی در خوابگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها نیازمند کمک دانشجویان فعال در شورای صنفی و همچنین کانون‌ها و تشکل‌ها در این خصوص خواهیم بود.

اصغری به اقدامات انجام‌شده در زمان مقابله با ویروس کرونا نیز اشاره و بیان کرد: در این ایام ضد عفونی و گندزدایی مجموعه‌های مختلف به‌خصوص خوابگاه‌ها به‌صورت مداوم و مرتب صورت پذیرفته است.

وی از خرید ماشین لباسشویی برای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان خبر داد و اظهار کرد: شاهد نصب و راه‌اندازی این تجهیزات در خوابگاه‌های دانشجویی هستیم.

شناسه خبر 21383