شناسه خبر:22009
1399/2/31 23:49:01

سپهرغرب، گروه ورزشی - فرشید گل‌محمدی: مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: بر اساس اعلام و مصوبه وزارت ورزشی بازنشستگان حق فعالیت در ارکان اصلی هیئت‌های ورزشی را نخواهند داشت.

محسن جهانشیر که هر هفته یک ساعت رودرروی ورزشی نویسان همدانی قرار می‌گیرد با تأکید بر اینکه در حوزه ورزش امور اجرایی به دست هیئت‌ها و در حوزه جوانان نیز به عهده سازمان‌های مردم‌نهاد جوان است، گفت: امیدواریم با هرچه بهتر شدن اقدامات این عزیزان بتوانیم به اهداف ترسیم‌شده دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به به‌کارگیری بازنشستگان در هیئت‌های ورزشی استان همدان، گفت: بنا بر آخرین ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان و همچنین آیین‌نامه هیئت‌های ورزشی بر اساس قانون به کارگیری بازنشستگان در هیئت‌ها چه به‌عنوان رئیس چه در بدنه هیئت ممنوع اعلام‌شده اما با توجه به اینکه برخی از روسای هیئت‌ها و یا دبیران قبل از اجرای این قانون انتخاب و منتصب شدند حضور آن‌ها تا پایان دوره مسئولیتشان مانعی ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، گفت: تا پایان سال، روسای پنج هیئت ورزشی استان همدان بازنشسته و انتخابات آن‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر نیز سه هیئت ورزشی استان توسط سرپرست اداره می‌شود که برگزاری مجامع جهت انتخاب رئیس در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان همدان می‌باشد.

جهانشیر ادامه داد: چهار پست اصلی رئیس، نایب رئیس، دبیر و خزانه‌دار هیئت‌های ورزشی نباید از بازنشستگان باشند.

وی خاطرنشان کرد: در فرآیند نام‌نویسی جدید برای کاندیداتوری روسای هیئت‌های ورزشی قطعا افراد بازنشسته امکان حضور نخواهند داشت تا فرصت برای عرض اندام جوانان در رأس هیئت‌های ورزشی فراهم شود.

شناسه خبر 22009