شناسه خبر:23171
1399/3/22 00:53:33

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس انجمن موسیقی همدان از ایجاد شورای سیاست‌گذاری موسیقی در صداوسیمای مرکز همدان خبر داد.

علی آقامحمدی روز گذشته اظهار کرد: مقوله هنر و به‌خصوص حوزه موسیقی با توجه به فراگیری و عمومی بودن، نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و همچنین دقت و نظارت اصولی بر همه جوانب این فعالیت است تا بتوانیم از همه ظرفیت و پتانسیل‌های موجود برای رشد و شکوفایی جامعه استفاده کنیم.

وی گفت: به همین دلیل انجمن موسیقی استان طی سال‌های اخیر تمام تلاش خود را برای ایجاد بستر مناسب همکاری با ادارات و دستگاه‌های مختلف در این زمینه داشته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برگزاری جلسات هم‌فکری متعدد با سازمان صداوسیما مرکز همدان اشاره کرد.

رئیس انجمن موسیقی همدان با اشاره به لزوم تشکیل شورای سیاست‌گذاری موسیقی در صداوسیما، ادامه داد: هدف از تشکیل این شورا ترویج بیشتر موسیقی، قانونمندتر شدن و ایجاد دید تخصصی و حرفه‌ای در ارائه آثار و برنامه‌های هنری این حوزه در صداوسیمای مرکز همدان است.

وی با تأکید بر اینکه از فرصت مذکور می‌توانیم برای شناسایی بیشتر پتانسیل‌ها و هنرمندان همدان استفاده کنیم، گفت: در نخستین قدم قصد داریم تا با همکاری واحد موسیقی این سازمان برنامه‌های متعددی را در زمینه‌های مختلف هنر موسیقی ازجمله حوزه پژوهشی و آسیب‌شناسی موسیقی، ارائه و نمایش آثار فاخر موسیقی استان، دعوت از اساتید و هنرمندان برجسته کشوری، شناسایی و معرفی هنرمندان استان و غیره داشته باشیم.

آقامحمدی اظهار کرد: البته مرکز صداوسیمای همدان در دوره‌های گذشته کارنامه مناسبی در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری و به‌خصوص موسیقی داشته که امیدواریم حاصل این هم‌فکری و همکاری با انجمن موسیقی تدوین و اجرای برنامه‌های مطلوب‌تر و کاربردی‌تر در مسیر اعتلای هنر موسیقی استان و بهرمندی علاقه‌مندان از ظرفیت‌های موجود باشد.

وی ضمن تشکر از حُسن نیت و همکاری‌های مدیران صداوسیمای مرکز همدان، گفت: با رایزنی‌های صورت‌گرفته استدیو این سازمان برای ضبط آثار هنرمندان موسیقی استان به‌صورت رایگان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

رئیس انجمن موسیقی همدان در پایان تصریح کرد: لازمه موفقیت و به ثمر نشستن این هم‌فکری و همکاری دستگاه‌ها و نهادها مشارکت و استقبال همه هنرمندان و اهالی موسیقی استان با مجموعه است، بنابراین از همه هنرمندان و دوستان درخواست داریم که هرگونه نظر و پیشنهادی در این حوزه دارند را با ما در میان بگذارند. 

شناسه خبر 23171