شناسه خبر:26966
1399/5/27 05:33:00

سپهرغرب، گروه خبر :رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان از اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه متخلف و هنجارشکن استان در راستای مطالبات عمومی شهروندان خبر داد.

سرهنگ علی فکری روز گذشته اظهار کرد: در این طرح ویژه با رانندگان وسایل نقلیه متخلف که با ایجاد آلودگی صوتی، انجام حرکات نمایشی و تخلفات حادثه‌ساز موجب مزاحمت و سلب آسایش و آرامش شهروندان به‌ویژه در ساعات پایانی شب هستند، برخورد می‌شود.

وی گفت: تعداد محدودی از صاحبان خودرو که با تغییر در سیستم صوتی و نصب باند و ساب، آلودگی صوتی شدید در حین حرکت ایجاد می‌کنند، این موضوع برایشان نقص فنی به حساب می‌آید و درصورت مشاهده در سطح شهرها، به‌شدت برخورد شده و متخلفان اعمال قانون می‌شوند، زیرا به هم زدن آسایش مردم خط قرمز پلیس است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه طرح از روز چهارشنبه 22 امردادماه آغاز شده و تا به صفر رسیدن تخلفات مستمر خواهد بود، افزود: پلیس در مسیر ارتقا و افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و با مخلان نظم و امنیت برابر قانون رفتار می‌کند.

سرهنگ فکری بیان کرد: بند یک ماده 94 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی به این موضوع اشاره دارد که هر نوع تغییر در وضعیت ظاهری و نقص فنی وسیله نقلیه که باعث کاهش ضریب ایمنی وسیله نقلیه، افزایش گازهای آلاینده و افزایش آلودگی صوتی شود، نقص فنی به‌شمار می‌آید و پلیس ملزم است درصورت رؤیت این نوع وسایط نقلیه، نسبت به متوقف کردن، فک پلاک و اعزام به تعمیرگاه این خودروها اقدام کند و بعد از رفع نقص با پس گرفتن پلاک تعمیری، پلاک اصلی را تحویل صاحبان دهد.

وی یادآور شد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون 40 دستگاه وسیله نقلیه‌ای که مشکلات آلودگی صوتی و فنی آن‌ها تشخیص داده شده، توقیف کردیم که این طرح ویژه و مستمر تا زمان رفع کامل آلودگی‌های صوتی، ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان مردم می‌توانند درصورت مشاهده چنین مواردی ضمن تماس با سامانه 110 و یا سامانه 120 پلیس راهور، آدرس محل و شماره وسیله نقلیه را اطلاع دهند تا برخورد قاطع پلیس صورت گیرد.

سرهنگ فکری به موادی از قانون آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی اشاره کرد که مطابق ماده 200 این آیین‌نامه هیچکس حق ندارد با وسیله نقلیه‌ای که دارای عیب و نقص فنی است، رانندگی کند و نیز در ماده 20 این آیین‌نامه آمده ایجاد عمدی صدای ناهنجار برای وسیله نقلیه ممنوع است و هر وسیله نقلیه باید مجهز به لوله خروجی گاز و صدای موتور باشد و مانع از ایجاد صدای ناهنجار و ورود گازهای آلاینده به داخل خودرو شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26966