شناسه خبر:27109
1399/5/29 05:06:32

سپهرغرب، گروه خبر:معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: دو دستگاه ماشین‌آلات سنگین به ارزش 6 و نیم میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی خریداری و به تجهیزات راهداری همدان افزوده شد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی خرم با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور تقویت زیرساخت‌های راهداری افزود: این دو دستگاه شامل دو دستگاه بیل مکانیکی است.

وی ابراز کرد: 22 دستگاه از ماشین‌آلات این مجموعه نیز فرسوده و از رده خارج شده‌اند.

این مسئول در خصوص بازسازی 25 دستگاه ماشین‌آلات نیمه‌سنگین و سنگین این اداره کل یادآور شد: 11 دستگاه سنگین شامل پنج دستگاه گریدر و دو دستگاه لودر دو دستگاه بلدوزر، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه برفخور و دستگاه نیمه سنگین شامل 14 دستگاه کامیون این اداره بازسازی شدند.

معاون راهداری استان همچنین از افزوده شدن 2 دستگاه سواری خبر داد و تأکید کرد: برای نگهداری و بازسازی این ماشین‌آلات سالیانه بیش از 70 میلیارد ریال نیاز است.

پرورشی خرم در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه استان همدان در بحث حفظ و نگهداری از ماشین‌آلات راهداری جزء استان‌های برتر است، تأکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود به نظر می‌رسد جایگزین کردن این ماشین آلات از نظر هزینه و بهره‌وری همکاران از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

پیش از این، حوزه راهداری همدان دارای 406 دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین بود که 6 دستگاه ماشین آلات دیگر نیز اخیرا به این مجموعه افزوده شد.

همدان حدود 5 هزار و 114 کیلومتر راه دارد که افزون بر 2 هزار و 600 کیلومتر راه روستایی و بقیه آزاد راه، بزرگراه و راه فرعی و اصلی است.

شناسه خبر 27109