شناسه خبر:27476
1399/6/5 01:46:32

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از سرمایه‌گذاری شرکت شستا در پنج طرح کشاورزی و صنعتی استان خبر داد و گفت: در هفته دولت عملیات اجرایی2 واحد دامداری 6 هزار راسی آغاز می‌شود.

ظاهر پورمجاهد روز سه‌شنبه اظهار داشت: با مشارکت شستا (شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی) در شهرستان قهاوند و جوکار ملایر 2 واحد دامداری 6 هزار راسی احداث می‌شود که تحول بزرگی در صنعت شیر استان ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: در هفته دولت با حضور مدیرعامل شرکت شستا کلنگ احداث این طرح‌ها به زمین زده می‌شود و دستگاه‌های اجرایی استان باید با تعامل و همکاری بیشتری زمینه پیشرفت این واحدها را فراهم کنند تا پیش از فصل سرما عملیات ساخت و ساز آن‌ها به اتمام برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: برای هر کدام از این دامداری‌ها 320 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و دست کم برای 400 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

به گفته پورمجاهد سال گذشته عملیات احداث نخستین واحد دامداری 6 هزار راسی با مشارکت شستا در شهرستان درگزین آغاز شد که این طرح اکنون به پیشرفت فیزیکی 30 درصدی رسیده و امیدواریم در دهه فجر امسال مرحله اول آن به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: یک واحد دامداری با سرمایه‌گذاری همین شرکت و با ویژگی‌های دامداری‌های پیشین در شهرستان نهاوند نیز ساخته می‌شود و در حال حاضر زمین مورد نیاز برای این طرح آماده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان یادآوری کرد: به تازگی با سرمایه‌گذاری 70 میلیارد تومانی شستا ساخت کارخانه دولومیت نهاوند آغاز شده که نقش به‌سزایی در فرآوری این سنگ معدنی دارد.

پورمجاهد افزود: با پیگیری‌های استاندار همدان در مجموع شرکت شستا برای احداث پنج طرح در مناطق مختلف استان سرمایه‌گذاری کرده که در جهش تولید و توسعه اقتصادی این استان بسیار اثربخش است.

 

شناسه خبر 27476