شناسه خبر:31963
1399/8/27 10:35:23
مسئولان پاسخگو نیستند؛

کوهدشت در محاصره زباله و فاضلاب

شهر کوهدشت در محاصره زباله و فاضلاب قرار گرفته، سلامت مردم در خطر است و این در حالیست که مسئولان زمان افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر را تا دو سال دیگر اعلام می‌کنند.

شهر کوهدشت در محاصره زباله، فاضلاب و آب‌های رها شده در سطح معابر است، موضوعی که استمرار آن موجب نارضایتی و همچنین به خطر افتادن سلامت مردم این شهر شده است.

بوی نامطبوع فاضلاب در شهر

پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر کوهدشت که سال‌ها است عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفته هنوز عملیاتی نشده است و شهرداری این شهر نیز به بهانه کمبود نیروی انسانی زباله‌ها سطح شهر را به حال خود رها کرده تا خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر این شهر وضعیت نامطلوبی به خود بگیرد.

یکی از شهروندان کوهدشتی با انتقاد از وضعیت فاضلاب رها شده در سطح شهر کوهدشت، اظهار کرد: بوی نامطبوع فاضلاب مردم را واقعاً آزار می‌دهد.

وی با بیان اینکه شب و روز ما از این بوی نامطبوع خواب و زندگی نداریم، تصریح کرد: وضعیت بد بهداشتی در شهر و رها شدن فاضلاب موجب تجمع موش‌ها شده است.

شهرداری و فرمانداری پاسخگوی مردم نیستند

یکی دیگر از شهروندان کوهدشتی با بیان اینکه زباله شهر در یک کانال جمع می‌شود و تابستان‌ها جرأت نمی‌کنیم کولر را روشن کنیم، افزود: بوی فاضلاب خیلی ما را اذیت می‌کند و این در حالیست که مسئولان و متولیان امر اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهند.

وی، گفت: وضعیت فاضلاب رها شده در سطح شهر و معابر در فصل زمستان بیشتر است و تابستان‌ها هم وضع به همین صورت است.

این شهروند کوهدشتی، تاکید کرد: با این وضعیت، بچه‌های ما همه بیمار شده‌اند.

یکی دیگر از شهروندان کوهدشتی، عنوان کرد: وضعیت بد شهر به لحاظ رها شدن زباله‌ها و فاضلاب موجب شده که چند بار برای رفع این معضل به شهرداری و فرمانداری کوهدشت مراجعه کنیم.

وی، تاکید کرد: اما کسی حاضر نشده که این معضل که موجب به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود را حل کند.

شهرداری: با کمبود نیروی انسانی برای نظافت شهر مواجه هستیم

دریکوند رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تاکید کرد: زباله‌ها باید به صورت مرتب و روزانه از سطح شهرها جمع آوری شوند.

وی، عنوان کرد: در غیر این صورت رها شدن زباله‌ها می‌تواند موجب انتقال بیماری‌های بسیار زیادی در سطح محیط شوند.

محمد باقری معاون شهردار کوهدشت نیز در این رابطه، مدعی شد: ما به صورت شبانه روزی از طریق نیروهای خدماتی و شرکت‌های خدمات رسان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی، گفت: اما برای نظافت 24 ساعته مساحت هزار و 300 هکتاری شهر کوهدشت نیاز به امکانات و نیروهای بیشتری داریم.

معاون شهردار کوهدشت، افزود: متأسفانه شهرداری کوهدشت با کمبود نیروی انسانی مواجه است و تعداد نیروهای خدمات رسان و پاکبان ما کمتر از 80 نفر است.

وعده افتتاح تصفیه خانه فاضلاب تا دو سال دیگر

حمیدرضا کرموند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان نیز در سخنانی با اشاره به وضعیت احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر کوهدشت، اظهارکرد: این پروژه تا کنون اعتبار کافی نداشته است.

وی، عنوان کرد: سال گذشته حدود دو میلیارد و 900 میلیون تومان برای تکمیل این تصفیه خانه اعتبار دریافت کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، افزود: این در حالیست که بیش از پنج برابر این اعتبار، در پروژه تصفیه خانه فاضلاب کوهدشت عملیات اجرایی انجام شده است.

کرموند، بیان داشت: این پروژه طی دو سال آینده حتماً تکمیل خواهد شد.

شناسه خبر 31963