شناسه خبر:34002
1399/10/1 10:35:26

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس امور منابع آب سقز از رفع تصرف سه هکتار اراضی بستر رودخانه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در این ارتباط 23 فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

عباس جاوید روز یکشنبه با تأکید بر اینکه از بستر رودخانه در راستای جلوگیری از تصرف آن حفاظت و حراست می‌شود، اظهار کرد: درصورت استنکاف از رفع تصرف نسبت به طرح دعوی و گرفتن حکم قضائی برای متخلفان این عرصه اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در همین رابطه امسال 23 فقره پرونده در مراجع قضائی تشکیل شده و در جریان رسیدگی است تا به‌صورت قانونی با کسانی که باعث خسارت به رودخانه‌ها می‌شوند، برخورد صورت گیرد.

رئیس امور منابع آب سقز با اشاره به توقیف برداشت غیر مجاز مصالح رودخانه‌ای در این شهرستان، افزود: 27 مورد تخلف هم در این زمینه شناسایی شدند که همه عاملان این موارد جریمه و یا به مراجع قضائی جهت رسیدگی موضوع معرفی شده‌اند.

جاوید اضافه کرد: در زمینه حفاظت از رودخانه‌ها در سطح شهرستان بیش از 13 کیلومتر لایروبی و 11 عدد تابلوی اطلاع‌رسانی در مجاورت رودخانه‌ها نصب شد.

وی با بیان اینکه مطالعات تعیین حد حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان به طول 165 کیلومتر درحال انجام است، یادآور شد: امسال به‌منظور نظارت بر کارگاه‌های دانه‌بندی شن و ماسه بیش از 40 فقره بازدید با همکاری کارگروه شن و ماسه انجام و نظارت دقیقی صورت گرفته است.

رئیس امور منابع آب شهرستان سقز گفت: همچنین در سال جاری بیش از 105 فقره بازدید از سطح رودخانه‌های شهرستان توسط اکیپ گشت و بازرسی این امور انجام گرفته است.

شناسه خبر 34002