شناسه خبر:34680
1399/10/14 10:43:36

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کنگاور گفت: 418 فقره پرونده تخلف صنفی و غیرصنفی به ارزش بیش از 22 میلیارد ریال طی 9 ماه گذشته در این شهرستان تشکیل و برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع مرتبط قضایی ارجاع شد.

فرامرز بختیاری‌نژاد با بیان اینکه براساس آخرین ارزیابی‌های شهرستان‌های استان کرمانشاه، کنگاور رتبه نخست را کسب کرده، افزود: طی 9 ماه گذشته تعداد چهار هزار و 915 فقره بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی این شهرستان انجام شد.

وی افزود: طی این مدت 141 گشت مشترک کمیته تنظیم بازار انجام و به 223 گزارش رسیده نیز رسیدگی شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان کنگاور در ادامه گفت: در راستای تشدید بازرسی‌ها، تیم بازرسی اتاق اصناف که 6 سال از انحلال آن می‌گذرد دوباره فعال شد و حدود سه‌ماه است که به‌صورت مستقیم بر بازار کنگاور نظارت دارد.

بختیاری‌نژاد در ادامه با بیان اینکه خدمات‌رسانی با وجود نظارت مداوم با دو اکیپ بازرسی اداره صمت و اتاق اصناف، بدون همراهی مردم هیچ‌گاه و در هیچ ارگان نظارتی نظارت مؤثر و کامل امکان‌پذیر نخواهد شد، افزود: تکمیل‌کننده این دو پازل برخورد قاطع و بدون اغماض تعزیرات حکومتی شهرستان خواهد بود.

وی در ادامه از ثبت‌نام ناظر افتخاری در شهرستان کنگاور خبر داد و تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه بازرسی اداره صمت اقدام به ثبت‌نام به‌عنوان ناظر افتخاری کرده و به‌صورت نامحسوس گزارش‌های تخلف را برای برخورد به اداره صمت و اتاق اصناف ارائه کنند.

رئیس اداره صمت کنگاور یادآور شد: جریمه تخلف درج نکردن قیمت هر قلم کالا 960 هزار ریال در قانون تعریف شده که توسط تعزیرات حکومتی اجرا می‌شود.

بختیاری‌نژاد تأکید کرد: شهروندان باید از واحدهای صنفی حق خود را مطالبه کرده و یا گزارش تخلفات را با شماره تماس 124 و 48224321 اتاق اصناف کنگاور گزارش و یا بدون شناسایی مشخصات فردی در سامانه 124 گزارش خود را ثبت نمایند تا در همان روز رسیدگی و با متخلفان برخورد متناسب صورت گیرد.

واحدهای صنفی می‌بایست به درج قیمت، صدور فاکتور، نگهداری فاکتور خرید برای بازدید بازرسان و رعایت درصد قانونی توجه کنند.

شهرستان کنگاور در 90 کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

شناسه خبر 34680