شناسه خبر:35165
1399/10/22 01:18:27

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام بر لزوم سامان‌دهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر در ایلام تأکید کرد و گفت: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به یک ارگان و نهاد مربوط نیست.

محمد نوذری ظهر روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام بر سامان‌دهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر توسط دستگاه‌های ذی‌ربط تأکید و اظهار کرد: در این ایام کرونایی دستگاه‌های مسئول باید در نخستین اقدام تست کرونا از این افراد معتاد را انجام دهند و با جدیت ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه مسائل آسیب‌دیدگان از مواد مخدر را باید ریشه‌ای حل کرد، گفت: افراد آسیب‎دیده و گرفتار در بند اعتیاد باید ابتدا پاک و توانمند شوند و در مرحله بعد به آن‌ها آموزش‌های لازم و همچنین حرفه‌ای آموخت تا بتوانند مشغول به‌کار شوند، ضمن اینکه باید به آن‌ها آموزش‌های روانی و روحی لازم داده شود تا دوباره آلوده نشوند.

وی با عنوان این مطلب که ایلام استان 27 کشور در زمینه شیوع مواد مخدر است، افزود: نرخ شیوع اعتیاد در کشور 5.7 درصد بوده که آمار مذکور در این استان 1.9 درصد است.

این مقام مسئول اظهار کرد: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به یک ارگان و نهاد مربوط نیست و همه جامعه باید خود را در این امر مسئول بدانند و در این راستا در جامعه ایجاد حساسیت شود.

نوذری با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی، افزود: طرح یاریگران زندگی ازجمله طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد برای کاهش تقاضای مواد مخدر است که می‌تواند تلاش‌های شورای مبارزه با مواد مخدر استان را به هدف نزدیک کند.

 

شناسه خبر 35165