شناسه خبر:35612
1399/11/2 09:29:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: سی امین مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان به مناسبت دهه فجر در شهر قهاوند افتتاح می‌شود.

«بهناز ضرابی زاده» روز چهارشنبه در سومین جلسه هماهنگی برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت دهه مبارک فجر استان همدان افزود: این مرکز با کمک‌ معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در فضای جدید و زیبنده، همراه با کتابخانه برای کودکان در قهاوند بازگشایی می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به فرارسیدن چهل ‌و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تاکید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مبنی بر اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های دهه مبارک فجر در بستر مجازی، لازم است این مراسم با شکوه هر چه تمام‌تر اجرا شود و یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده و شهدای مدافع سلامت گرامی داشته شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت‌های کرونایی برنامه‌های گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر نه تنها نباید تعطیل بلکه باید با قوت بیش‌تر انجام شود.

ضرابی زاده با بیان اینکه دهه فجر امسال با ولادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن و روز مادر همزمان است، ادامه داد: مراکز فرهنگی‌هنری استان باید برنامه‌های شاد و مفرحی برای کودکان و نوجوانان از طریق فضای مجازی اجرا و اهداف انقلاب اسلامی را به نسل کودک و نوجوان تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه روز شمار دهه فجر امسال مشخص و 22 کارگروه برای بزرگداشت برنامه‌های دهه فجر در استان پیش بینی شده است، از رونمایی قدیمی ترین کارت عضویت کانون مربوط به شهید نوجوان «حسن قاسمی» در دهه فجر خبر داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: معرفی شهیدان به کودکان و نوجوانان می‌تواند به عنوان اثربخش ترین الگوی اخلاقی برای آنان باشد.

وی ادامه داد: معرفی شهید «امیر امیرگان» از نوجوانان پایگاه نوژه با درجات معنوی بالا و شخصیت ویژه، در این ایام در برنامه کاری کانون قرار گرفته است.

ضرابی‌زاده با اعلام برگزاری اختتامیه سومین مسابقه خاطره نویسی «کوچه‌های خاطرات» به صورت مجازی در این دهه، اظهار داشت: کودکان و نوجوانان هر محله برای شرکت در این مسابقه با خانواده شهدایی که اسم آنان بر نام کوچه آنها مزین شده به گفت‌وگو نشستند و خاطرات جمع آوری شده از شهدا را به رشته تحریر در ‌آوردند.

شناسه خبر 35612