شناسه خبر:37285
1399/12/10 09:41:43

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند گفت: بانک‌های نهاوند اهتمام لازم را برای پرداخت صددرصدی تسهیلات اشتغال‌زایی داشته باشند.

مراد ناصری در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند اظهار کرد: با وجود تأکیدات صورت‌گرفته مبنی بر جذب صددرصدی تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، تاکنون این مسئله به‌طور کامل تحقق نیافته که لازم است اهتمام مورد نیاز از سوی بانک‌های عامل در این زمینه انجام شود.

وی افزود: در سال جاری بیش از 17 میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی از محل بند ب تبصره 16 قانون بودجه کل کشور سهمیه شهرستان بوده که تاکنون بخش عمده‌ای از آن با پرداخت تسهیلات به مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد جذب شده است.

فرماندار نهاوند بیان کرد: با توجه به معرفی طرح‌های اشتغال‌زایی از سوی کمیته امداد و بهزیستی به بانک‌ها، چنانچه نتوانیم این میزان تسهیلات را به‌طور کامل جذب کنیم، بخشی از آن به استان بازگشت داده خواهد شد که این مسئله قابل توجیه نیست.

وی افزود: از رؤسای دو دستگاه کمیته امداد و بهزیستی شهرستان هم انتظار می‌رود با توجه به زمان محدود باقی‌مانده تا پایان سال، پیگیری جذب تسهیلات یادشده را به‌طور جدی در دستور کار قرار داده تا از این بابت مسئولیتی بر دوش آن‌ها باقی نماند.

ناصری درخصوص میزان تحقق سهمیه اشتغال در این شهرستان گفت: با توجه به سهم آمار اشتغال شهرستان نهاوند در سامانه رصد که دو هزار و 150 نفر بوده، تاکنون حدود دو هزار نفر ثبت سامانه مذکور شده‌اند که بر این اساس حدود 95 درصد سهمیه محقق‌ شده که از تلاش دستگاه‌ها در این زمینه سپاس‌گزارم.

شناسه خبر 37285