شناسه خبر:39543
1400/2/1 09:37:17

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: شبکه برق یک‌هزار و 300 روستای استان کرمانشاه که در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه سال 96 آسیب دیده، نیاز به اصلاح و بهینه‌سازی دارد.

«هوشنگ بازوند» روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح پروژه برق‌رسانی به 62 روستای کشور که در قالب سومین هفته پویش هرهفته- الف- ب- ایران با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: در جریان این زلزله بیش از 40 میلیارد تومان به تأسیسات برق خسارت وارد شد.

وی همچنین گفت: زلزله به یک‌هزار و 500 کیلومتر شبکه‌های توزیع، به بیش از 285 ترانسفورماتور و همچنین به پست‌های 230 و 63 کیلوولت شهر سرپل ‌ذهاب خسارت وارد کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اعلام اینکه 99.8 درصد جمعیت شهری و روستایی استان کرمانشاه اکنون از نعمت برق برخوردار است، اضافه کرد: 98.7 درصد جمعیت روستایی استان نیز اکنون زیر پوشش شبکه توزیع نیروی برق است.

بازوند با اشاره به اینکه در طول دولت تدبیر و امید در استان کرمانشاه 600 مگاوات نیروی برق به ظرفیت کشور اضافه شده است، از توجه وزارت نیرو به برق‌رسانی به استان به‌ویژه در زمان بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه قدردانی کرد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود همچنین از ابتکار و راه‌اندازی پویش هرهفته- الف- ب- ایران وزرات نیرو در راستای توسعه و سازندگی کشور قدردانی کرد و گفت: راه‌اندازی این پویش در استان کرمانشاه تبدیل به یک نماد و الگوی کاری شده است.

   سرمایه‌گذاری 2.5 میلیارد تومانی برای برق‌رسانی به هفت روستا

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: امروز پروژه برق‌رسانی به هفت روستای استان در قالب پویش هرهفته- الف- ب- ایران با سرمایه‌گذاری دو میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

«امیدعلی مرآتی» همچنین با بیان اینکه استان کرمانشاه دو هزار و 570 روستای دارای سکنه دارد، افزود: تاکنون به دو هزار و 544 روستا معادل بیش از 99 درصد روستاهای کرمانشاه برق‌رسانی شده است.

وی گفت: 100 درصد ساکنان روستاهای بالای 20 خانوار استان اکنون برق دارند.

استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 86 دهستان و دو هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه 785 هزار مشترک برق دارد که 83 درصد از آن‌ها، یعنی 652 هزار مشترک خانگی هستند.

برق‌رسانی به 62 روستا با اعتبار 31 میلیارد و 41 میلیون تومان در 16 استان‌ کشور شامل اردبیل، ایلام، آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان ‌غربی، کرمان، خراسان‌ جنوبی، خراسان ‌رضوی، خراسان ‌شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، مازندران، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و یزد با 931 خانوار و جمعیت سه هزار و 600 نفر روز در قالب سومین هفته پویش هر هفته- الف- ب- ایران به بهره‌برداری رسید.

«رضا اردکانیان»، وزیر نیرو نیز در این مراسم گفت: در سال جاری این وزارتخانه اجرای 290 پروژه با اعتبار 66 هزار میلیارد تومان را برنامه‌ریزی کرده و در قالب پویش هرهفته- الف- ب- ایران این پروژه‌ها فارغ از رفتن و آمدن دولت‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

شناسه خبر 39543