شناسه خبر:41335
1400/3/9 09:18:37

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان ملایر با بیان اینکه تجمع انتخاباتی در فضای سربسته ممنوع است گفت: 50 نقطه برای تبلیغات داوطلبان شوراهای اسلامی شهر پیش‌بینی شده است.

قدرت‌الله ولدی در جلسه ستاد انتخابات این شهرستان با بیان اینکه ملایر آماده برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و قانونمند است اظهار کرد: تمام هم و غم مجریان برگزاری انتخابات در این شهرستان رعایت مر قانون؛ بی‌طرفی کامل و تشویق مردم برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

وی با بیان اینکه تعدد ایجاد ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری خارج از رینگ مرکزی شهر بلامانع است و غیر از شهر ملایر در هر نقطه‌ای ایجاد ستاد انتخاباتی مانعی ندارد گفت: برای شوراهای اسلامی شهر نیز هر داوطلب شورای اسلامی شهر بر اساس منطقه شهرداری، مجاز به برپایی یک ستاد انتخاباتی است و تعدد ستاد برای شوراهای اسلامی شهر ممنوع است.

فرماندار شهرستان ملایر گفت: 50 نقطه برای تبلیغات داوطلبان شوراهای اسلامی شهر پیش‌بینی شده که با همکاری و هماهنگی شهرداری ملایر، در موعد قانونی تبلیغات بنرهای متحدالشکلی در این نقاط نصب خواهد شد.

وی اظهار کرد: از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری انتخابات استفاده می‌شود و هر اداره و ارگانی موظف است نیروها، امکانات و خودروهای مورد نیاز را در اختیار ستاد انتخابات شهرستان و بخش‌های تابعه قرار دهد.

ولدی گفت: نمایندگان فرماندار و بخشداران که برای شعب اخذ رای انتخاب می‌شوند، باید متعهد، شجاع، کاردان و مسلط به امور و متدین باشند و ضمن اطلاع کامل از قانون انتخابات، حفظ بی طرفی کامل، مر قانون را به نحو احسن رعایت کنند.

وی با بیان اینکه بخشداران موظف هستند اخبار و اطلاعات و فعالیت ستادهای تبلیغاتی را در سطح بخش‌های تابعه رصد و نسبت به مستندسازی فعالیت‌های خود اقدام کنند اظهار کرد: هرگونه توهین به دولت و داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

فرماندار ملایر گفت: بخشداران بخش‌های تابعه ملایر وظایف محوله خود را همچون ارائه گزارش فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده به کمیته اطلاع‌رسانی، رصد گزارش‌های تخلفاتی انتخابات در سطح بخشها، نظارت و بازدید از آمادگی شعب اخذ رای، حفاظت از صندوق‌ها، تامین و تجهیز نیروها و خودروهای مورد نیاز و تعرفه‌های اخذ رای و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را با دقت نظر انجام دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، اولویت مهم ما و تمامی مجریان برگزاری انتخابات در این شهرستان حفظ سلامت مردم است تأکید کرد: هرگونه تجمع انتخاباتی در فضای سربسته ممنوع است و هرگونه فعالیت و تجمعی در فضای باز نیز باید طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا انجام شود.

شناسه خبر 41335