شناسه خبر:41655
1400/3/18 09:20:41

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی باید خدمت به جامعه هدف و رسیدگی به اوضاع آن‌ها را در اولویت قرار دهد، گفت: یکی از مصادیق صرف بیت‌المال در مباحث بودجه، کمک به جوامع بازنشسته و یا بی‌سرپرست است که باید دولت توجه بیشتری نسبت به آن‌ها داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌‌الله شعبانی ‌موثقی در دیدار با مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه مسئولان و کارکنان تأمین اجتماعی خدمت به جامعه هدف را توفیقی برای خود بدانند، اظهار کرد: سیاست جدید در بحث تعدیل مراجعات حضوری و انجام فرآیند بازنشستگی موضوع خوبی است که باید سعی کنیم بیشتر به این سمت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از افراد بازنشسته در دین اسلام بسیار مورد تأکید بوده است، اضافه کرد: حضرت علی (ع) زمانی که پیرمرد مسیحی را درحال گدایی در کوچه دیدند، بسیار ناراحت شدند و فرمودند این مرد در دوران جوانی برای جامعه کار کرده و امروز که بازنشسته شده باید مورد حمایت حکومت قرار گیرد.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) نگاهی حمایتی نسبت به این جامعه هدف داشتند، گفت: بنا بر فرمایش امیرالمؤمنین (ع) بیت‌المال مسلمین موظف به تأمین این افراد است و فرقی نمی‌کند که او مسیحی باشد یا مسلمان، مهم آن است که در جامعه مسلمانان حضور دارد و زندگی می‌کند.

وی با تأکید بر آنکه دولت باید از این افراد حمایت کند، عنوان کرد: یکی از مصادیق صرف بیت‌المال در مباحث بودجه، کمک به جوامع بازنشسته و یا بی‌سرپرست است که لازم بوده دولت توجه بیشتری نسبت به آن‌ها داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه اغلب جامعه هدف تأمین اجتماعی افراد بازنشسته و سالخورده هستند، گفت: در اینجا باید از این عزیزان تقدیر ویژه‌ای داشته باشیم که با وجود همه سختی‌ها، متانت خود را حفظ کرده‌اند.

وی افزود: در این مدت شاید حقوق این افراد یک میلیون اضافه شده، اما هزینه‌های آن‌ها چهار برابر شده، بنابراین با وجود اعتراضات به‌حق این قشر، برخوردی با متانت داشته‌اند که خیلی ارزشمند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه همه مسئولان باید در راستای رضایت مردم تمام تلاش خود را به‌کار گیرند، اظهار کرد: قطعاً حرکت در مسیر رضایت مردم، حرکت در مسیر رضایت پروردگار عالم است، چراکه مردم عیال‌الله هستند و گویی خانواده خدا محسوب می‌شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یکی از ویژگی‌های مهم برای مؤمنان را رسیدگی به اقشار بی‌سرپرست عنوان کرد و گفت: بزرگان دین ما به‌عنوان سرپناهی برای این افراد در طول تاریخ بوده‌اند و بنابراین امروز نیز خدمت به این افراد توفیقی از جانب خداوند است.

امام‌جمعه همدان به حذف دفترچه تأمین اجتماعی اشاره و اظهار کرد: حذف دفترچه در کنار آنکه فرآیند کار را آسان‌تر می‌کند، در چاپ و استفاده از کاغذ نیز جلوی اسراف را می‌گیرد، البته لازم است که با فرهنگ‌سازی در جامعه، فواید آن را برای مردم بازگو کنیم.

شناسه خبر 41655