شناسه خبر:42658
1400/4/8 09:33:40
کمیت میدان میوه و تره‌بار کوهدشت لنگ است

انباشت زباله داد شهروندان را درآورد

سپهرغرب، گروه خبر: نابه‌سامانی میدان میوه و تره‌بار کوهدشت یکی از گلایه‌هایی است که از سوی شهروندان و کسبه مطرح می‌شود.

نبود جاده مناسب، رهاسازی زباله میوه‌فروشان، بوی تعفن، آب‌گرفتگی معابر در سطح شهر و همچنین فضولات اطراف میدان تره‌بار ازجمله مشکلات موجود میدان میوه و تره‌بار کوهدشت است.

نبود سرویس بهداشتی و مسجد و بانک نیز از دیگر مواردی است که می‌توان مطرح کرد، این درحالی بوده که میدان‌های میوه و تره‌بار شهرهای دیگر دارای امکانات و نظم خاصی است.

متأسفانه نه‌تنها کسبه مشغول در این میدان مواردی همچون نظافت و نظم را رعایت نمی‌کنند، شهرداری نیز به برخی تعهدات خود مانند جمع‌آوری پسماندها عمل نمی‌کند.

عدم سامان‌دهی میدان میوه و تره‌بار فضای نامطلوبی را در شهر ایجاد کرده است، به‌طوری که شهروندان و جمعی از کسبه این موضوع را به رسانه‌ها اطلاع داده‌اند.

بوی تعفن و انباشت زباله در میدان میوه و تره‌بار کوهدشت علاوه‌بر اینکه نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است، از طرفی احساس ناخوشایندی را برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌کند.

گویا هیئت‌مدیره و شهرداری از ابتدا موارد مهم و ضروری را در میدان میوه و تره‌بار پیش‌بینی نکرده‌اند و همین خود باعث انتقاد و نارضایتی شهروندان و کسبه شده است.

به هر روی سامان‌دهی این میدان امری ضروری است که باید از سوی هیئت‌مدیره، کسبه و شهرداری در دستور کار قرار بگیرد.

   رها شدن زباله در میدان میوه و تره‌بار

یکی از شهروندان کوهدشتی با بیان اینکه اوضاع میدان میوه و تره‌بار واقعاً افتضاح و غیر بهداشتی است، عنوان می‌کند: شاهد انباشت زباله در میدان هستیم، هر گوشه‌ای را که نگاه می‌کنی، زباله‌ای رها شده است.

سوری می‌گوید: محوطه‌ میدان غیر اصولی و پُر از خاک و گِل و دست‌انداز است، ورودی و خروجی آن اصلاً مشخص نیست.

این شهروند کوهدشتی می‌افزاید: بی‌نظمی خاصی در این فضا حاکم است و هیچ نظارتی بر میدان میوه و تره‌بار انجام نمی‌شود.

   بوی تعفن آزاردهنده است

یکی از کسبه هم ضمن انتقاد از عدم سامان‌دهی میدان میوه و تره‌بار کوهدشت، می‌گوید: وضع میدان میوه و تره‌بار واقعاً نامطلوب بوده، وجود زباله و بوی تعفن بسیار آزاردهنده است.

بهزاد آزادبخت عنوان می‌کند: چاله و چوله‌های میدان هم که واقعاً مشکل‌ساز است، اگر غریبه‌ای از این میدان بازدید کند، مایه شرمساری است و آبروی شهر می‌رود.

وی بیان می‌کند: بیش از چند سال است که وضعیت میدان میوه و تره‌بار کوهدشت به همین شکل است و شاهد اتفاق جدیدی نبوده‌ایم.

این کسبه از نبود بانک، مسجد، عدم نظارت و نبود سرویس بهداشتی در میدان میوه و تره‌بار نیز انتقاد می‌کند و می‌گوید: میدان‌های میوه و تره‌بار شهرهای دیگر دارای نظم و نظافت خاصی بوده، اما وضع میدان کوهدشت واقعاً نامناسب است.

   تأیید گلایه و نارضایتی مردم

فرماندار کوهدشت نیز با تأیید انتقاد و گلایه‌های شهروندان، می‌افزاید: طبق بازدیدهایی که از میدان میوه و تره‌بار کوهدشت انجام دادیم، این نگرانی‌ها را درک می‌کنم.

مجتبی بیرانوند می‌افزاید: شهرداری چند سال گذشته زمینی به مساحت چهارونیم هکتار را برای ایجاد میدان میوه و تره‌بار قرار داد، این میدان دارای 52 دهنه مغازه و هیئت‌مدیره است.

وی می‌گوید: مشکلی که مجموعه تشکل صنفی مطرح می‌کند این است که هیئت‌مدیره‌هایی که مغازه‌های کمتر از 80 واحد را مدیریت می‌کنند، رسمیت ندارند.

   شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده است

به گفته فرماندار کوهدشت شهرداری به برخی از تعهدات خود مانند جمع‌آوری پسماند، آسفالت و موارد دیگر عمل نکرده است.

وی ضمن اظهار نگرانی از وضع میدان میوه و تره‌بار کوهدشت، عدم ثبات مدیریتی در شهرداری را علت انجام ندادن تعهدات عنوان می‌کند و می‌گوید: شهردار وقت البته قول‌های مساعدی را برای رفع برخی مشکلات ازجمله سامان‌دهی آب و فاضلاب و جمع‌آوری پسماند ‌داده است.

   شهرداری تعهدی ندارد

عضو شورای اسلامی شهر کوهدشت اما دراین‌باره می‌گوید: نبود سرویس بهداشتی یا پیش‌بینی نکردن مکانی برای استراحت رانندگان و کسبه که ربطی به شهرداری ندارد، این‌ها مواردی است که خود هیئت‌مدیره باید مورد توجه قرار می‌دادند.

رضا حسن میرزایی با بیان اینکه متأسفانه کسبه میوه‌های گندیده را در فضا رها می‌کنند، می‌افزاید: چندین دوره شهرداری اقدام به جمع‌آوری پسماندهای میدان میوه و تره‌بار کرده، اما واقعیت این است که خود کسبه باعث بی‌نظمی و انباشت زباله می‌شوند و همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

وی بیان می‌کند: از طرفی خود کسبه باید مشکلاتشان را مطرح کنند، تاکنون حتی یک‌بار هم به شورا مراجعه نکرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر کوهدشت درخصوص آسفالت میدان میوه و تره‌بار نیز توضیح می‌دهد: ببینید این مکان نه معبر و نه خیابان است، بنابراین جزء تعهدات شهرداری نیست؛ خودشان باید پیش‌قدم شوند.

میرزایی تصریح می‌کند: اما شهرداری درصورتی که کسبه و هیئت‌مدیره میدان میوه و تره‌بار پای کار بیایند، در زیرسازی، صاف کردن و بیس هم کمک می‌کند.

وی در پایان صحبت‌های خود می‌گوید: ما مجدد مشکلات میدان میوه و تره‌بار را در جلسه شورا مطرح و پیگیری می‌کنیم.

شناسه خبر 42658