شناسه خبر:43220
1400/4/20 09:21:10
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

مجمع شعرای آیینی استان همدان تشکیل می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: مجمع شاعران آیینی استان به‌منظور ارتباط و تعامل بیشتر با مداحان و هم‌افزایی بین شاعران آیینی تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام «محمدهادی نظیری» روز شنبه افزود: مجمع شاعران آیینی نیز مستقل شده و یک نفر به‌عنوان سرپرست انتخاب می‌شود تا مقدمات شناسایی ظرفیت‌های شعر آیینی استان ازجمله شاعران و حتی شاعران گمنامی که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، صورت گیرد و وارد مجموعه شوند تا درنهایت انتخابات مجمع شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه حمایت از شعرای آیینی از اولویت‌های این سازمان است، ابراز کرد: با انتخاب یک سرپرست و مستقل کردن مجمع شاعران آیینی استان، به دنبال شناسایی ظرفیت‌های شعر آیینی استان و تشکیل مجمع هستیم.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به جایگاه شعر آیینی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: شعر آیینی در تاریخ اسلام مسیر تاریخ را به نحو انسانیت و بشریت برگرداند و در زمینه نشان دادن جایگاه و منزلت اهل بیت (ع) بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه معتقدیم نقطه قوت فرهنگی کشور «هیئت‌های مذهبی» هستند و بار این مجموعه‌ها هم بر دوش شعرای آیینی است، توصیه کرد: شاعران آیینی باید برای احیای شعر توحیدی و مناجاتیه و معراجیه و گونه‌های ازیادرفته شعر اهل بیتی همت کنند.

حجت‌الاسلام نظیری از برپایی نخستین همایش تخصصی شاعران اهل بیت (ع) در راستای تخصصی‌تر شدن مباحث مربوط به نوحه‌سرایی خبر داد و عنوان کرد: مهلت فراخوان این همایش تمدید شده است.

وی ادامه داد: به‌طور کلی چند تشکل میانی وجود دارد که نقش واسط بین مردم و سازمان را ایفا می‌کنند، خانه مداحان و مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی و هیئت حسینی از این جمله تشکل‌ها هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: در سال‌های اخیر به‌دلیل کم‌رنگ بودن حضور برخی از ظرفیت‌هایی که ارتباط مؤثری با فضای مذهبی و آیینی سازمان تبلیغات اسلامی دارند، تصمیم بر این شد که برخی تشکل‌ها مانند مجموعه خانه مداحان به سه بخش کانون مداحان خواهران، کانون مداحان برادران و مجمع شاعران آیینی تفکیک و به سه مجموعه‌ مستقل تبدیل شود تا ظرفیت‌های هرکدام به‌طور مناسب و در درون خود آن مجمع فعال شود.

حجت‌الاسلام نظیری عنوان کرد: در سال گذشته انتخابات کانون مداحان بدون حضور خواهران برگزار شد و اکنون نیز درحال طی کردن فرآیند انتخابات کانون مداحان خواهران هستیم.

 

شناسه خبر 43220