شناسه خبر:43283
1400/4/21 09:56:23

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیجار با اعلام به پایان رسیدن کاداستر اراضی منابع طبیعی، از اتمام کار صدور سند این اراضی تا پایان تیرماه سال جاری هم خبر داد.

قدیر آریان به صدور 79 فقره گواهی مستثنیات اشاره و اظهار کرد: این گواهی‌ها به منظور بهره‌برداری در حوزه‌ حفرچاه، مرغداری، استخر و آبیاری‌ بارانی همراه با نقشه مختصات‌دار صادر شده است.

وی گفت: کار کاداستر اراضی ملی در نیمه اردیبهشت سال جاری به پایان رسید و تا امروز یک هزار و 613 فقره سند مربوط به 214 پلاک صادر شد و امیدواریم با همکاری اداره ثبت اسناد تا پایان تیرماه امسال تمامی اراضی شهرستان بیجار دارای سند تک‌برگ شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار به پرونده‌های در دست بررسی در دادگستری هم اشاره و عنوان کرد: یک هزار و 44 فقره پرونده در حوزه تخریب و تصرف اراضی ملی در دست بررسی است و در سه ماه نخست 58 پرونده مختومه شده است.

آریان افزود: در سه ماهه نخست سال جاری 51 مورد تخریب و تصرف اراضی ملی توسط واحد حفاظت شناسایی شد که 49 فقره مربوط به تخریب و تصرف و دو فقره به دام مازاد مربوط بود.

وی به چهار فقره قاچاق چوب در بیجار اشاره کرد و گفت: میزان چوب قاچاق شده‌ای که به مراجع قضائی ارجاع داده شده، 10.5 مترمکعب است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار در خصوص پروژه‌های آبخیزداری هم گفت: پروژه آبخیزداری در حوزه قراطوره با اعتبار یک میلیارد و 260 میلیون تومان به میزان 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که شامل دو هزار و 270 مترمکعب سد رسوب‌گیر ملاتی و 500 مترمکعب سد گابیونی است.

آریان با اعلام به پایان رسیدن طرح مدیریت چرای دام در 17 روستای شهرستان بیجار، اظهار کرد: پروژه مدیریت چرا با هدف شناسایی دامداران، تمدید پروانه چرای دام و شناسایی ظرفیت‌های دام در 17 روستا در حوزه‌ی قراطوره انجام شد.

وی ادامه داد: در چهار روستا طرح ممیزی پروانه چرای دام را اجرایی خواهیم کرد که در این طرح تمامی پروانه‌های چرای دام آن روستا باطل می‌شود و بر اساس دامدارهایی که فعالیت دارند مجددا پروانه چرا با هدف جلوگیری از سوء استفاده اعطا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیجار همچنین به یک مورد آتش‌سوزی‌ مراتع در بیجار اشاره کرد و گفت: این آتش‌سوزی براثر بی‌احتیاطی گردشگران اتفاق افتاد و متأسفانه باعث آتش‌سوزی 70 هکتار مرتع در نزدیکی سد تلوار شد.

شناسه خبر 43283